Polska Grupa Górnicza w opublikowanym komunikacie chwali się, że w 2022 roku miała… rekordowe odsłony strony internetowej. Tymczasem z danych wynika, że 350 milionów odsłon przełożyło się na niespełna pół miliona transakcji.
Według danych spółki opartej na platformie monitorującej ruch w internecie Google Analytics jej domenę w zeszłym roku odwiedziło dziewięć milionów użytkowników, którzy wygenerowali ponad 350 mln odsłon. Według danych spółki, w całym ubiegłym roku w sklepie zarejestrowało się ponad milion użytkowników, a przez węzeł krajowy od momentu wprowadzenia takiej zmiany ponad 45 tysięcy osób. (Od 24 listopada 2022 roku rejestracja i logowanie do sklepu internetowego PGG jest możliwa wyłącznie za pomocą systemu identyfikacji elektronicznej login.gov.pl).
W porównaniu do 2021 roku, w 2022 roku liczba użytkowników wzrosła o 1000 procent, odsłon o 2200 procent.
Spółka podaje dane, że w całym 2021 roku w e-sklepie zarejestrowanych było niespełna 800 użytkowników, a witryna miała 15 milionów odsłon. Zainteresowanie asortymentem sklepu zaczęło rosnąć dopiero pod koniec 2021 roku, najbardziej w grudniu. W 2022 roku w sklepie internetowym Polskiej Grupy Górniczej złożono prawie 0,5 mln zamówień na około 1,5 miliona ton węgla i miałów.
Warto wspomnieć, że na sam sposób sprzedaży węgla spadła fala krytyki. Odwiedzający często godzinami odświeżali stronę w celu zakupu węgla. Pojawiały się również oskarżenia, że na stronie funkcjonują boty, które blokują dostęp do witryny realnym użytkownikom, którzy nie byli w stanie złożyć zamówienia. W tym czasie węgiel miał być kupowany przez nieuczciwych użytkowników serwisu, którzy później odsprzedawali zamówiony węgiel po znacznie wyższych cenach.
PGG/Mariusz Marszałkowski