AlertEnergetykaGaz.

Rusza budowa amerykańskiego terminala LNG, z którego PGNiG będzie sprowadzać gaz

Port Arthur LNG. Fot. Sempra

Port Arthur LNG. Fot. Sempra

Sempra Energy i Bechtel ogłosiły, że ich spółki zależne, Port Arthur LNG, LLC oraz Bechtel Oil, Gas i Chemicals podpisały umowę na budowę w stałej cenie terminalu Port Arthur LNG w Teksasie. To z tego obiektu amerykański gaz ma kupować PGNiG.

Budowa Port Arthur LNG

– Budowa nowej infrastruktury eksportowej w USA ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia zagranicznym rynkom czystszych alternatyw dla paliw. Współpraca ze światowej klasy firmą budowlaną, taką jak Bechtel, wspiera nasz plan realizacji jednego z największych na świecie projektów rozwoju LNG – powiedział Jeffrey W. Martin, prezes Sempra Energy. W ramach umowy firma Bechtel Oil, Gas i Chemicals wykona prace inżynieryjne, zaopatrzeniowe, konstrukcyjne i rozruchowe, testy wydajności i szkolenia operatorów tego projektu.

Budowa terminalu LNG Port Arthur będzie początkowo obejmowała dwa ciągi skraplające, dwa zbiorniki magazynowe skroplonego gazu ziemnego (LNG), nabrzeże morskie i urządzenia do załadunku LNG. Obiekt ten ma mieć przepustowość 13,5 miliona ton LNG rocznie. Nie są to jednak ostateczne gabaryty tego terminala – istnieje możliwość, by zbudować tam w sumie osiem ciągów skraplających, zwiększając jego przepustowość do około 45 milionów ton LNG rocznie. Czyniłoby go to wtedy jednym z największych obiektów tego typu w Stanach Zjednoczonych.

W maju 2019 roku projekt Port Arthur LNG otrzymał od Departamentu Energii USA zezwolenie na eksport LNG produkowanego w kraju do krajów, które nie mają umowy o wolnym handlu ze Stanami Zjednoczonymi. Na mocy umowy z Sempra Energy z 2018 roku, od 2023 roku PGNiG będzie kupował 2 mln ton skroplonego gazu rocznie.

Sempra Energy/Michał Perzyński

Terminal Port Arthur LNG otrzymał zezwolenie na eksport poza strefę FTA


Powiązane artykuły

Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...
Ładowarki Ekoenergetyka x IONITY. Fot. Ekoenergetyka

Polski producent ładowarek szykuje się do zamorskiego podboju

Ekoenergetyka, polski producent szybkich stacji ładowania DC ma za sobą udany 2024 rok, zwłaszcza na tle konkurentów z branży. Jej...
Bojowy wóz piechoty ASCOD 2 oferowany państwom bałtyckim, foto: gdls.com

Brytyjski Ajax w grze o polski kontrakt na ciężki bojowy wóz piechoty

Polska rozważa zakup 700 ciężkich bojowych wozów piechoty. Mają one uzupełnić lub częściowo zastąpić obecne konstrukcje. Do grona zagranicznych oferentów...

Udostępnij:

Facebook X X X