Media

Premie za kampanię wyborczą dla pracowników Telewizji Polskiej w likwidacji

Mimo utrzymującego się od 1,5 roku stanu likwidacji w TVP, pracownicy państwowego nadawcy dostaną premie motywacyjne za maj br., czyli za czas kampanii wyborczej przez wyborami prezydenckimi. O przyznaniu tej gratyfikacji finansowej poinformowała Komisja Zakładowa NSZZ Solidarność TVP S.A. w likwidacji.

Na stronie internetowej telewizyjnej Solidarności napisano: „Informujemy, że pracodawca przychylił się do naszego wniosku o przyznanie premii motywacyjnej za maj” – ogłoszono.

Premia za kampanię wyborczą

Przewodniczący Solidarności w TVP w likwidacji Bogdan Wiśniewski 29 maja napisał do władz publicznej stacji prośbę o przyznanie premii. „Ostatnie kilka tygodni to czas wytężonej pracy, związanej z trwającą kampanią wyborczą” – podkreślił tydzień temu Wiśniewski w liście do likwidatora TVP Daniela Gorgosza, który jest jednocześnie dyrektorem biura spraw korporacyjnych.

Pismo zakładowej Solidarności przesłano również do wiadomości dyrektora generalnego TVP w likwidacji Tomasza Syguta. Odpowiedź przyszła po kilku dniach z biura spraw korporacyjnych TVP. Podano, że pracownicy zatrudnieni na etatach w TVP w likwidacji dostaną premie jjeszcze w tym miesiącu. „Władze zdecydowały o przyznaniu pracownikom zatrudnionym w systemie czasowo-premiowym [etaty – red.] uznaniowej premii motywacyjnej w wysokości 15 proc. zasadniczego wynagrodzenia” – napisano do KZ NSZZ Solidarność z BSK TVP w likwidacji, czyli z działu, któremu szefuje likwidator Gorgosz.

Według szacunkowych danych średnia premia może wynieść od kilkuset do kilku tysięcy złotych – mówią pracownicy TVP w likwidacji.

Do tzw. pracowników czasowo-premiowych w TVP zalicza się m.in. techników, operatorów kamer, montażystów, specjalistów IT i transmisji, osoby zatrudnione w administracji i dziennikarzy [nie dotyczy to jednak wszystkich z tych grup zawodowych, wiele osób w TVP nadal ma umowy cywiloprawne – red.] . Jak wynika z informacji przekazywanych z siedziby TVP przy Woronicza 17 w Warszawie, spodziewano się wyższych premii.

Spodziewano się więcej

„Pracownicy <<techniczni>>, których najwięcej jest w telewizyjnej Solidarności, podczas kampanii wyborczych naprawdę ciężko pracują, podczas tej kampanii szczególnie. Należą im się te pieniądze” – mówi Biznes Alertowi pragnący zachować anonimowość pracownik TVP w likwidacji. „Wiadomo przecież, że TVP w likwidacji nie utrzymuje się już od wielu lat z abonamentu, to budżet państwa dotuje media publiczne” – dodał.

„Stan likwidacji był wykorzystany w TVP do dokończenia bezprawnego jej przejęcia w grudniu 2023 roku, ale także likwidacją właśnie tłumaczono brak premii” – podsumował.

Pieniądze za popracie dla Trzaskowskiego?

Podczas kampanii prezydenckiej, TVP w likwidacji oraz inne media publiczne – jak wynika z analiz oraz obserwacji ekspertów medialnych – faworyzowały rządzącą koalicję.

Dochodziło też do przekroczeń prawa, tak jak na przykład w przypadku drugiej debaty prezydenckiej w Końskich. Same władze TVP w likwidacji przyznały, że debata była organizowana była przez sztab Rafała Trzaskowskiego, który wysłał zaproszenie na tę „debatę” tylko Karolowi Nawrockiemu.

Wówczas, po spotkaniu na rynku w Końskich transmitowanym m.in. TV Republika, inni kandydaci, w tym marszałek Sejmu Szymon Hołownia, Krzysztof Stanowski, Marek Jakubiak i Joanna Senyszyn postanowili, wraz z Karolem Nawrockim, uczestniczyć w programie TVP.

Za tę „debatę” w TVP w Końskich – jak podano oficjalnie – zapłacił sztab Rafała Trzaskowskiego.

hub


Powiązane artykuły

Microsoft Authenticator rezygnuje z przechowywania haseł. Jest czas do lipca 

Microsoft ogłosił istotną zmianę w funkcjonowaniu aplikacji Authenticator, z której korzysta ponad 100 milionów użytkowników na całym świecie. Już od...

Chorwatka Maja Sever prezesem Europejskiej Federacji Dziennikarzy (EFJ); czy media na Starym Kontynencie skręcają ostro w lewo?

W Budapeszcie podczas Zgromadzenia Ogólnego Europejskiej Federacji Dziennikarzy na szefową tej organizacji wybrano chorwacką dziennikarkę telewizyjną Maję Sever. Została szefową...

Meta rewolucjonizuje rynek reklamy. Wykorzysta AI

Do końca 2026 roku reklamy na Facebooku i Instagramie mogą wyglądać zupełnie inaczej niż dziś. Meta – właściciel największych platform...

Udostępnij:

Facebook X X X