icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Prochowicz: Kolejne rozszerzenia sytemu viaToll

– Jeszcze w tym roku kierowcy mogą się spodziewać wydłużenia odcinków dróg krajowych (autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic miast), na których od końca października i od 1 grudnia będzie obowiązywał system płatności za przejazd – mówi nam Dorota Prochowicz, rzeczniczka prasowa viaToll.

Poinformowała, że od 31 października system viaToll zostanie wprowadzony na autostradzie A1, odc. Kowal- Kutno Wschód, A2, odc. Łódź – Konotopa k. Warszawy oraz obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Ponadto na odc. A4: Targowisko (węzeł Szarów) – Tarnów północ oraz na autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Systemem objęte będą też odc. dróg ekspresowych: S5 Gniezno południe – skrzyżowanie z drogą powiatową nr 2440P, S7 Gdańsk południe – Żuławy zachód, S7 Pasłęk północ – Miłomłyn południe, S7 Olsztynek zachód – Raczki, S8 obwodnice – Zambrowa i Wiśniewa oraz S11 Poznań zachód – Poznań Tarnowo Podgórne.

Prochowicz mówiła dalej o kolejnym rozszerzeniu viaToll od 1 grudnia. Wg jej informacji system będzie obowiązywał na odc. dróg ekspresowych: S2 Konotopa – Puławska, S3 Międzyrzecz południe – Sulechów, S7: Kielce północ – Kielce południe, S17 Kurów zachód – Jastków, S17: Lublin Felin – Piaski wschód oraz S79: Warszawa Lotnisko – Marynarska.

– Pierwsze rozszerzenie obejmie łącznie odcinki o długości ok. 340 km, a drugie – 120 km – dodaje Prochowicz.

– Obecnie viaToll obowiązuje na drogach o długości ok. 2200 km. Zaś po obu najbliższych rozszerzeniach wydłużą się one do 2650 km. Każde kolejne rozszerzenie systemu przebiega bez zakłóceń. Zaś sam system działa bez większych problemów – ocenia rzecznik viaToll. Obejmuje on większe samochody ciężarowe, większe samochody dostawcze – pojazdy o masie powyżej 3,5 t, autokary, autobusy i minibusy przewożące powyżej 9 pasażerów oraz samochody osobowe z dużymi przyczepami.

– System od początku uruchomienia, tj. od połowy 2011 r. do końca września br., przyniósł dla Krajowego Funduszu Drogowego 2.183 mln zł. Jego początkowe wdrożenie kosztowało 1,1 mld zł. Kwota ta zwróciła się w listopadzie ub.r. Tegoroczne przychody z viaToll szacowane przez GDDKiA mają przekroczyć 1 mld zł. Kiedy i na jakich odcinkach w przyszłym roku viaToll może zostać dalej rozszerzony – zadecyduje GDDKiA – kończy Prochowicz.

– Jeszcze w tym roku kierowcy mogą się spodziewać wydłużenia odcinków dróg krajowych (autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic miast), na których od końca października i od 1 grudnia będzie obowiązywał system płatności za przejazd – mówi nam Dorota Prochowicz, rzeczniczka prasowa viaToll.

Poinformowała, że od 31 października system viaToll zostanie wprowadzony na autostradzie A1, odc. Kowal- Kutno Wschód, A2, odc. Łódź – Konotopa k. Warszawy oraz obwodnicy Mińska Mazowieckiego. Ponadto na odc. A4: Targowisko (węzeł Szarów) – Tarnów północ oraz na autostradowej obwodnicy Rzeszowa. Systemem objęte będą też odc. dróg ekspresowych: S5 Gniezno południe – skrzyżowanie z drogą powiatową nr 2440P, S7 Gdańsk południe – Żuławy zachód, S7 Pasłęk północ – Miłomłyn południe, S7 Olsztynek zachód – Raczki, S8 obwodnice – Zambrowa i Wiśniewa oraz S11 Poznań zachód – Poznań Tarnowo Podgórne.

Prochowicz mówiła dalej o kolejnym rozszerzeniu viaToll od 1 grudnia. Wg jej informacji system będzie obowiązywał na odc. dróg ekspresowych: S2 Konotopa – Puławska, S3 Międzyrzecz południe – Sulechów, S7: Kielce północ – Kielce południe, S17 Kurów zachód – Jastków, S17: Lublin Felin – Piaski wschód oraz S79: Warszawa Lotnisko – Marynarska.

– Pierwsze rozszerzenie obejmie łącznie odcinki o długości ok. 340 km, a drugie – 120 km – dodaje Prochowicz.

– Obecnie viaToll obowiązuje na drogach o długości ok. 2200 km. Zaś po obu najbliższych rozszerzeniach wydłużą się one do 2650 km. Każde kolejne rozszerzenie systemu przebiega bez zakłóceń. Zaś sam system działa bez większych problemów – ocenia rzecznik viaToll. Obejmuje on większe samochody ciężarowe, większe samochody dostawcze – pojazdy o masie powyżej 3,5 t, autokary, autobusy i minibusy przewożące powyżej 9 pasażerów oraz samochody osobowe z dużymi przyczepami.

– System od początku uruchomienia, tj. od połowy 2011 r. do końca września br., przyniósł dla Krajowego Funduszu Drogowego 2.183 mln zł. Jego początkowe wdrożenie kosztowało 1,1 mld zł. Kwota ta zwróciła się w listopadzie ub.r. Tegoroczne przychody z viaToll szacowane przez GDDKiA mają przekroczyć 1 mld zł. Kiedy i na jakich odcinkach w przyszłym roku viaToll może zostać dalej rozszerzony – zadecyduje GDDKiA – kończy Prochowicz.

Najnowsze artykuły