AlertWszystko

Przez „antyrosyjską histerię” Kreml traci PR-owców. Zostają z Gazpromem

Prezydent FR Władimir Putin.

(CNN Money/International Business Time/Forbes Russia/Patrycja Rapacka)

Ketchum, firma wchodząca w skład globalnej grupy marketingowej Omnicom (OMC), rezygnuje po 9 latach ze współpracy z rosyjskim rządem w dziedzinie PR. Amerykańska firma oświadczyła, że nie będzie dłużej reprezentować Rosji w USA i Europie, jednak oddział będzie nadal funkcjonował w Moskwie. Firma odcina się od dalszych wyjaśnień.  Za przyczynę uważa się sytuację związaną z napięciem międzynarodowym w ramach konfliktu na Ukrainie.

Odrębna umowa w rosyjskim Gazpromem jest nadal aktualna, chociaż do tej pory agencja nie obciążyła rosyjskiego giganta gazowego rachunkiem za 6-miesięczną działalność do 30 listopada 2014 r. Agencja Ketchum  za świadczone usługi dla samego Gazpromu w okresie od 2006 r. do połowy 2014 r. zarobiła około 32 mln $.

Rzecznik Prezydenta Rosji Dmitrij Pieskow w wywiadzie dla CNN Money powiedział, że zdecydowano nie podpisywać dalszej umowy z Ketchum z powodu „antyrosyjskiej histerii oraz istniejącej wojny informacyjnej”. – Jeśli przeznacza się dużo pieniędzy na komunikację to chce się , by ta była owocna – to jest niemożliwe w obecnie wrogim środowisku – powiedział Pieskow

Ketchum nawiązał umowę z Rosją w 2006 r. bezpośrednio przed szczytem G8 w Sankt Petersburgu. Celem współpracy według oświadczenia opublikowanego rok temu na łamach Washington Post jest promocja „ekonomicznego rozwoju oraz inwestycji w państwo oraz wspieranie relacji władz Federacji Rosyjskiej z zachodnimi mediami”. Szacuje się, że firma na usługach udzielanych Rosji w okresie 2006-2014 zarobiła około 61 mln $ wypłaconych przez sam Kreml. Agencja w toku współpracy z Kremlem przyczyniła się do promocji szczytu BRICS, Olimpiady Zimowej w Soczi oraz rosyjskiego członkostwa w WTO.

Za największy sukces uważa się opublikowany w 2013 r. kontrowersyjny komentarz samego Władimira Putina w The New York Times. W artykule skrytykowano „amerykańską wyjątkowść” co wywołało w amerykańskich mediach gwałtowną reakcję oraz sprzeciw wobec działań agencji.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

Hejt wymierzony w Najprzedszkole

We Wrocławiu matka czteroletniego chłopca, zorganizowała internetową nagonkę na prywatne przedszkole. Gdy dyrekcja rozwiązała z nią umowę, media rozpisały się...
TOP Tygodnia. Grafika: Freepik/BiznesAlert.pl

TOP Tygodnia BiznesAlert.pl. Zobacz najpopularniejsze teksty mijającego tygodnia

Polecamy Państwu zestawienie najbardziej popularnych komentarzy i opinii mijającego tygodnia (1.03-07.03.2025 roku).

Udostępnij:

Facebook X X X