Innowacje

PSEM: Elektromobilność ma twarz kobiety

Samochód elektryczny elektromobilność

fot. Pixabay

Kobieta za kółkiem elektryka – to inicjatywa Polskiego Stowarzyszenia Elektromobilności mająca na celu popularyzację elektrycznych pojazdów wśród kobiet. Jednym z elementów kampanii prowadzonej przez PSEM są spotkania, w trakcie których uczestniczki mogą wypróbować elektryczne pojazdy.

Podczas czerwcowego spotkania w Centrum Badawczym PAN KEZO w podwarszawskiej Jabłonnie miały miejsce także prelekcje i prezentacje pokazujące pojemność zagadnienia elektryfikacji transportu. Zgromadzeni goście mieli okazję wysłuchać prelekcji Dominiki Majchrzak z Państwowego Instytutu Motoryzacji (PIMOT) na temat historii i przyszłości elektromobilności, Maciej Widziński z PAN KEZO opowiedział o alternatywnych formach pozyskiwania energii, które są badane w Centrum Badawczym. O tym jakie pełni funkcje ośrodek mówiła Marzena Patoleta Pełnomocnik Dyrektora ds. centrum Badawczego PAN KEZO. Sylwia Koch-Kopyszko, inicjatorka przedsięwzięcia i prezes PSEM zapowiedziała, że w wakacje można się będzie spodziewać kobiet za kółkiem elektryka także w innych regionach Polski.

Miejsca przyjazne

PSEM chce wyróżniać miejsca przyjazne elektromobilności i stworzyć mapę takich obiektów, firm czy instytucji, w których dostępna energia elektryczna potrzebna do ładowania pojazdów pochodzi z OZE. Szczegóły samej akcji mają być znane niebawem. Sylwia Koch-Kopyszko zasygnalizowała tym samym, że PSEM chce działać aktywnie w wielu obszarach i rozwijać ekosystem elektromobilności nie tylko w kontekście popularyzacji samochodów elektrycznych wśród kobiet.

Samochody elektryczne i czyste powietrze

Organizatorki i uczestniczki spotkania miały możliwość na miejscu wypróbować samochody elektryczne, skutery, trójkołowiec oraz elektryczną hulajnogę. Dostępne dla zainteresowanych były Nissany LEAF, Tesla Model X i Model S, Fiaty 500 oraz Ford Focus Electric. Uczestnicy spotkania chętnie dzielili się doświadczeniami związanymi z użytkowaniem pojazdami elektrycznymi, dyskutowali o konieczności podnoszenia świadomości ewolucji rynku motoryzacyjnego wśród kierowców oraz zagrożeniach dla zdrowia mieszkańców i środowiska jakie niesie za sobą prawdopodobny niekontrolowany napływ wycofywanych z europejskich rynków samochodów z silnikami Diesla.

Różne środowiska jeden cel

Uczestniczki spotkania reprezentowały różne środowiska od naukowych, przez edukacyjne po mikro i małe przedsiębiorstwa. Podkreślały, że zależy im na poznaniu nowych technologii w tym tych, które oferują auta elektryczne. Wiele z nich zaznaczało, że akcja skierowana do kobiet i stawiająca wyzwania nowej mobilności przed kobietami to dobry pomysł.


Powiązane artykuły

AI zabierze ludziom pracę? Nie tak szybko, bo zaczęła głupieć

Sztuczna inteligencja (AI) często jest postrzegana, jako technologia, która ma zastąpić ludzi w ich działalności gospodarczej i twórczej. Krytykę tego...

Drony zdominują pola bitew. Polko: będzie je wspierać AI

Rosyjska inwazja na Ukrainę pokazała istotną rolę pojazdów bezzałogowych na współczesnym polu bitwy. Drony przeprowadzają zwiad, są „oczami” artylerii, służą...
Startup. Źródło: Freepik

Orlen szuka młodych firm do współpracy

Grupa Orlen rozpoczyna kolejną rundę naboru do programu Skylight accelerator, programu skierowanego do młodych firm technologicznych z Polski i zagranicy,...

Udostępnij:

Facebook X X X