Zmienia się podejście firm do elektromobilności i paliw alternatywnych wskazują badania prowadzone w ramach tzw. Barometru Flotowego. Wynika z nich, ze 13 proc. menedżerów flot w Polsce i 19 proc. w pozostałych państwach UE rozważa skorzystanie z przynajmniej jednej technologii alternatywnej dla klasycznego napędu spalinowego.
Raport przygotowano na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród prawie 4 tys. fleet menedżerów z kilkunastu krajów Unii Europejskiej oraz Polski.
Podobnie jak w poprzednich latach, respondenci widzą przyszłość rynku flotowego optymistycznie. Aż 26 proc. badanych prezentuje pogląd, że floty, którymi zarządzają, w perspektywie najbliższych trzech lat w Polsce będą rosnąć. Przeciwnego zdania („moja flota zmniejszy się”) było zaledwie 6 proc. respondentów. Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL zwraca w tym kontekście uwagę na rosnące zainteresowanie napędami alternatywnymi. Zgodnie z wynikami, 13 proc. fleet menedżerów w Polsce (19 proc. W UE) rozważa w ciągu najbliższych trzech lat skorzystanie z przynajmniej jednej technologii alternatywnej dla klasycznego napędu spalinowego.
– Analizując odpowiedzi polskich i europejskich fleet menedżerów można zauważyć, że w Polsce rośnie zainteresowanie rozwiązaniami alternatywnymi. Jest ono niższe niż krajach bardziej rozwiniętych w zakresie elektromobilności, co jednak nie powinno dziwić. W Polsce brakuje infrastruktury ładowania, nie wprowadzono także żadnych instrumentów wsparcia rynku, które miałyby przełożenie na cenę pojazdów – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).
W porównaniu do 2015 roku liczba menedżerów flot w średnich i dużych firmach deklarujących zamiar wdrożenia hybryd typu plug-in wzrosła o 6 proc. (w UE o 12 proc.), pojazdów w pełni elektrycznych o 3 proc. (w UE o 12 proc.), a pojazdów na sprężony gaz ziemny CNG również o 3 proc. Dominują plany w zakresie klasycznych hybryd, gdzie odnotowano wzrost o 10 proc. (w UE o 14 proc.).
Jak wynika z raportu, na koniec czerwca 2017 r. nadal zauważalny był spadek udziału samochodów z silnikami dieslowskimi we flotach w wynajmie długoterminowym. Choć diesel wciąż dominuje i na koniec II kwartału br. stanowił 68,2 proc. łącznego parku pojazdów w usługach flot, to jego udział zmniejszył się w ciągu roku o 6 proc.. Rośnie natomiast udział aut z silnikami benzynowymi (31,2 proc. łącznej floty), a także udział samochodów ekologicznych, nisko-i zeroemisyjnych, czyli hybrydowych i elektrycznych (udział 0,6 proc.).
Barometr Flotowy to ustandaryzowane badanie rynku flotowego na terenie 12 państw Unii Europejskiej, w tym Polski. Przygotowuje je Corporate Vehicle Observatory, think tank założony w 2002 roku we Francji z inicjatywy grupy finansowej BNP Paribas oraz firmy Arval.
PSPA
Zmienia się podejście firm do elektromobilności i paliw alternatywnych wskazują badania prowadzone w ramach tzw. Barometru Flotowego. Wynika z nich, ze 13 proc. menedżerów flot w Polsce i 19 proc. w pozostałych państwach UE rozważa skorzystanie z przynajmniej jednej technologii alternatywnej dla klasycznego napędu spalinowego.
Raport przygotowano na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród prawie 4 tys. fleet menedżerów z kilkunastu krajów Unii Europejskiej oraz Polski.
Podobnie jak w poprzednich latach, respondenci widzą przyszłość rynku flotowego optymistycznie. Aż 26 proc. badanych prezentuje pogląd, że floty, którymi zarządzają, w perspektywie najbliższych trzech lat w Polsce będą rosnąć. Przeciwnego zdania („moja flota zmniejszy się”) było zaledwie 6 proc. respondentów. Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych ORPA.PL zwraca w tym kontekście uwagę na rosnące zainteresowanie napędami alternatywnymi. Zgodnie z wynikami, 13 proc. fleet menedżerów w Polsce (19 proc. W UE) rozważa w ciągu najbliższych trzech lat skorzystanie z przynajmniej jednej technologii alternatywnej dla klasycznego napędu spalinowego.
– Analizując odpowiedzi polskich i europejskich fleet menedżerów można zauważyć, że w Polsce rośnie zainteresowanie rozwiązaniami alternatywnymi. Jest ono niższe niż krajach bardziej rozwiniętych w zakresie elektromobilności, co jednak nie powinno dziwić. W Polsce brakuje infrastruktury ładowania, nie wprowadzono także żadnych instrumentów wsparcia rynku, które miałyby przełożenie na cenę pojazdów – mówi Maciej Mazur, dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).
W porównaniu do 2015 roku liczba menedżerów flot w średnich i dużych firmach deklarujących zamiar wdrożenia hybryd typu plug-in wzrosła o 6 proc. (w UE o 12 proc.), pojazdów w pełni elektrycznych o 3 proc. (w UE o 12 proc.), a pojazdów na sprężony gaz ziemny CNG również o 3 proc. Dominują plany w zakresie klasycznych hybryd, gdzie odnotowano wzrost o 10 proc. (w UE o 14 proc.).
Jak wynika z raportu, na koniec czerwca 2017 r. nadal zauważalny był spadek udziału samochodów z silnikami dieslowskimi we flotach w wynajmie długoterminowym. Choć diesel wciąż dominuje i na koniec II kwartału br. stanowił 68,2 proc. łącznego parku pojazdów w usługach flot, to jego udział zmniejszył się w ciągu roku o 6 proc.. Rośnie natomiast udział aut z silnikami benzynowymi (31,2 proc. łącznej floty), a także udział samochodów ekologicznych, nisko-i zeroemisyjnych, czyli hybrydowych i elektrycznych (udział 0,6 proc.).
Barometr Flotowy to ustandaryzowane badanie rynku flotowego na terenie 12 państw Unii Europejskiej, w tym Polski. Przygotowuje je Corporate Vehicle Observatory, think tank założony w 2002 roku we Francji z inicjatywy grupy finansowej BNP Paribas oraz firmy Arval.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.