Zarząd PKP Cargo podjął decyzję o konsolidacji zakładów wchodzących w skład spółki, w wyniku czego z dziesięciu dotychczas funkcjonujących zakładów powstanie siedem. Decyzja, zapowiedziana wcześniej w prospekcie emisyjnym, pozwoli utworzyć optymalną strukturę spółki, co w efekcie przełoży się na oszczędności w wysokości kilkunastu milionów złotych.
– Istotą podjęcia decyzji o zmianie struktury PKP CARGO była chęć lepszego wykorzystania potencjału poszczególnych zakładów. W tym celu łączymy jednostki mniejsze z silniejszymi biznesowo, jednak nadal będziemy korzystać z doświadczenia pracowników Szczecina, Łodzi czy Nowego Sącza – stwierdził Adam Purwin, prezes zarządu PKP Cargo.
Według Purwina finalizacja procesu łączenia zakładów pozwoli jego spółce w jeszcze większym stopniu wykorzystać jej potencjał.
– Chcąc pozostać firmą konkurencyjną na tak wymagającym rynku, jakim jest rynek towarowych przewozów, stale musimy optymalizować naszą działalność – mówi dalej Purwin. – Rozwiązania, które sukcesywnie wdrażamy, w efekcie przekładają się na coraz lepszą jakość obsługi naszych klientów – dodaje prezes.
W związku z procesem konsolidacji, PKP Cargo nie ograniczy zatrudnienia w łączonych zakładach na stanowiskach odpowiedzialnych za podstawową działalność przewozową spółki. Ponad 90 proc. pracowników jest chronionych Paktem Gwarancji Pracowniczych, którego elementem są gwarancje zatrudnienia na okres przynajmniej 4 lat. Głównym założeniem podjęcia decyzji o przyjęciu nowej struktury PKP Cargo była potrzeba zwiększenia efektywności zarządzania spółką oraz możliwość bardziej efektywnego wykorzystania jej zasobów. Firma planuje realizację procesu pionizacji, który pozwoli usprawnić współpracę pomiędzy centralą oraz poszczególnymi zakładami. Konsultacje ze związkami zawodowymi w sprawie tego procesu właśnie się rozpoczęły. Pionizacja zakłada podporządkowanie części zadań realizowanych w zakładach spółki centrali.