InfrastrukturaKolejeWszystko

Purwin: PKP Cargo prowadzi rozmowy nt. ewentualnych fuzji

W I półroczu 2014 roku przychody Grupy PKP CARGO wyniosły 2,1 mld zł. Koszty operacyjne zostały zmniejszone o 11 proc. (czyli o 234 mln zł) w ujęciu rocznym. Pozwoliło to na wzrost wyniku EBITDA o 12 proc. – do 350 mln zł, a zysku netto o 67 proc. – do 128 mln zł. Przed rokiem było to 76 mln zł.

– Wyniki półrocza pokazują, że mimo zaburzeń na jednym z głównych rynków, na których działamy, PKP CARGO generuje wysokie zyski. Jednak przychody firmy były o 8 proc. niższe niż takim samym okresie przed rokiem wskutek bardzo trudnej sytuacji na rynku węgla – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP Cargo.

Jego zdaniem zwiększenie zysku firmy w tych warunkach było wynikiem ograniczania kosztów (były niższe o 11 proc., niż rok wcześniej). Przeprowadzona w ostatnich miesiącach reorganizacja wewnętrzna spółki to kolejny krok w skutecznym ograniczaniu kosztów, który zwiększa jej pozycję konkurencyjną na rynku. Także wydatki spółki znalazły się pod ścisłą kontrolą – głównie przeznaczono je na inwestycje przewozowe i w unowocześnienie taboru.

– Chcemy być przygotowani do „górki przewozowej” spodziewanej w III kwartale – mówił dalej Adam Purwin. – Przeszkodą i wyzwaniem – podobnie jak dla wszystkich przewoźników jest wciąż bardzo niska średnia prędkość handlowa na poziomie ok. 20 km/godz. Pozostajemy liderem przewozów towarowych w kraju, obsługując trzy najważniejsze szlaki: nadodorzankę – wzdłuż zachodniej granicy, magistralę węglową (Gdynia – południowa granica) i korytarz zachód – wschód.

– Przyjęta docelowa struktura PKP CARGO tworzy jednocześnie fundament dalszego rozwoju, opartego o umacnianie pozycji na kluczowych rynkach przewozowych, inwestycje w najbardziej perspektywiczne segmenty oraz ekspansję poprzez fuzje i przejęcia w Polsce oraz za granicą – mówi dalej Adam Purwin.

Prezes zadeklarował, że – co szczególnie ważne w obecnej sytuacji geopolitycznej – jego firma będzie brała udział w budowie bezpieczeństwa energetycznego państwa, będzie brała udział w transporcie paliw.

– Chcemy być częścią krwioobiegu dla przewozów węgla w kraju – mówił prezes. – Chcemy utrzymać pozycję lidera w segmencie przewozów kruszyw. Chcemy być bardziej aktywni na rynku węgla. Chcemy także rozwijać biznes intermodalny i będziemy inwestować w tzw. lokomotywy wielosystemowe w ramach rozwoju ekspansji zagranicznej.

PKP Cargo prowadzi rozmowy nt. ewentualnych fuzji. – Do końca tego roku poinformujemy o ich konkretnych rezultatach – zadeklarował na zakończenie Adam Purwin.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X