icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Regulacje emisyjne mogą uderzyć we flotę metanowców do transportu LNG

Nowe przepisy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) dotyczące norm emisji CO2, które mają wejść w życie od 2025 roku mogą doprowadzić niedoboru metanowców do transportu LNG – ostrzega towarzystwo klasyfikacyjne Lloyd Register.

Według Lloyd Register, nawet 400 metanowców pływających dziś po morzach i oceanach z ładunkami LNG może nie spełniać wymogów nowych przepisów IMO. Problem dotyczy 250 jednostek z napędem opartym na turbinie parowej (CST) oraz ponad 150 statków z nowszym typem napędu opartym na czterosuwowy silnik dwu- lub trzypaliwowy dieslowo-elektryczny zasilany standardowymi paliwami morskimi lub LNG.

Wszystkie te jednostki będą musiały przejść niezbędne modyfikacje, aby dalej realizować zadania po 2025 roku. Analitycy klasyfikatora uważają, że może to doprowadzić do kryzysu na rynku LNG. – Większość z tych jednostek nie jest przystosowana do nowych przepisów, a stocznie nie nadarzają z produkcją nowych. To może spowodować poważne perturbacje na rynku frachtu LNG – tłumaczą.

Według danych  International Group of LNG Importers, na koniec 2020 roku na świecie było 642 metanowców LNG, a dalszych 150 było na różnym etapie budowy.

Shipandbunker/Mariusz Marszałkowski

 

Nowe przepisy Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) dotyczące norm emisji CO2, które mają wejść w życie od 2025 roku mogą doprowadzić niedoboru metanowców do transportu LNG – ostrzega towarzystwo klasyfikacyjne Lloyd Register.

Według Lloyd Register, nawet 400 metanowców pływających dziś po morzach i oceanach z ładunkami LNG może nie spełniać wymogów nowych przepisów IMO. Problem dotyczy 250 jednostek z napędem opartym na turbinie parowej (CST) oraz ponad 150 statków z nowszym typem napędu opartym na czterosuwowy silnik dwu- lub trzypaliwowy dieslowo-elektryczny zasilany standardowymi paliwami morskimi lub LNG.

Wszystkie te jednostki będą musiały przejść niezbędne modyfikacje, aby dalej realizować zadania po 2025 roku. Analitycy klasyfikatora uważają, że może to doprowadzić do kryzysu na rynku LNG. – Większość z tych jednostek nie jest przystosowana do nowych przepisów, a stocznie nie nadarzają z produkcją nowych. To może spowodować poważne perturbacje na rynku frachtu LNG – tłumaczą.

Według danych  International Group of LNG Importers, na koniec 2020 roku na świecie było 642 metanowców LNG, a dalszych 150 było na różnym etapie budowy.

Shipandbunker/Mariusz Marszałkowski

 

Najnowsze artykuły