Trwający we Francji Motor Show przyniósł dwie ciekawe premiery samochodów zeroemisyjnych. Pierwszym z nich był Smart kabriolet. Jak podkreśla producent – pierwszy elektryczny kabriolet. Drugi wart uwagi samochód, który właśnie trafia na rynek, to Citroen e-Mehari. Ten czteromiejscowy pojazd nawiązujący do produkowanego od lat ’60 do ’80 terenowego małego spalinowego Mehari, to ukłon w stronę bogatej historii tej marki.
Jednak rynek pojazdów EV to nie tylko samochody i autobusy. Całkiem niedawno mogliśmy przeczytać o wyprawie motocyklowej po USA. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że motocykl był zeroemisyjny.
Przyjrzyjmy się zatem możliwościom swobodnego poruszania się jakie daje nam motocykl zeroemisyjny. W porównaniu do wykorzystywanych w poprzednich latach 2,5KW ładowarek Elcon, dawało to 45 minut oszczędności. DigiNow ma 12KW.
Ma tu znaczenie nie tylko zasięg baterii i pojemność baku, ale komfort. W motocyklach EV wyeliminowano uczucie dyskomfortu związane z wibracjami. W Polsce motocykle EV są dostępne, czas pokaże czy znajdą one fanów.
Agata Rzędowska