AlertEnergetykaRopa

Prezes rosyjskiego operatora ropociągów skarży się na Białorusinów

Dwie linie ropociągów produktowych na Białorusi

Transnieft nie widzi poprawy sytuacji swojej białoruskiej spółki-córki Zapad-Transnieftiprodukt, która według Rosjan nękana jest licznymi inspekcjami i kontrolami. Według prezesa rosyjskiego operatora, czas aby reakcję w tej sprawie powziął rosyjski rząd.

Problem Transnieftu na Białorusi

– Wszystko, co miało miejsce w zeszłym roku, uległo jeszcze większemu pogorszeniu. Nie ma poprawy. Nasi białoruscy koledzy w rozmowie z nami w prostu mówią, że nasza spółka została wybrana jako “chłopiec do bicia” – skarży się Nikołaj Tokariew.

– Zgłaszaliśmy ten problem rządowi. Sprawa została uwzględniona w rozmowie grupy roboczej wysokiego szczebla, jednak negocjacje zakończyły się fiaskiem. Musimy podjąć kolejne kroki – dodał prezes Transnieftu.

Zapad Transnieftieprodukt odpowiada za eksport rosyjskich produktów naftowych przez ropociągi produktowe w kierunku m.in Ukrainy i Łotwy. Według wcześniejszych doniesień Transnieftu, Białorusini planują znacjonalizować tę spółkę, aby zwiększyć swoje możliwości eksportowe, a co za tym idzie, zwiększyć efektywność finansową eksportu produktów naftowych. Podczas kryzysu naftowego na linii Mińsk-Moskwa na początku ubiegłego roku pojawiały się pomysły, aby przekształcić ropociągi produktowe na surowcowe. Miałoby to pomóc w imporcie nierosyjskiej ropy m.in poprzez terminal naftowy w łotewskiej Windawie.

Interfax/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Dlaczego dostawy ropy przez Ropociąg Przyjaźń wysychają?


Powiązane artykuły

Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...
Ładowarki Ekoenergetyka x IONITY. Fot. Ekoenergetyka

Polski producent ładowarek szykuje się do zamorskiego podboju

Ekoenergetyka, polski producent szybkich stacji ładowania DC ma za sobą udany 2024 rok, zwłaszcza na tle konkurentów z branży. Jej...
Bojowy wóz piechoty ASCOD 2 oferowany państwom bałtyckim, foto: gdls.com

Brytyjski Ajax w grze o polski kontrakt na ciężki bojowy wóz piechoty

Polska rozważa zakup 700 ciężkich bojowych wozów piechoty. Mają one uzupełnić lub częściowo zastąpić obecne konstrukcje. Do grona zagranicznych oferentów...

Udostępnij:

Facebook X X X