icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rosyjski terminal LNG zakontraktował już 95 procent przepustowości. 80 procent dla Azji

(UA Today/Wedomosti/Patrycja Rapacka/Wojciech Jakóbik)

Dyrektor generalny rosyjskiego projektu Jamal LNG, Jewgenij Kot, poinformował, że zakontraktowano już 95 procent przepustowości dostępnej na potrzeby eksportu gazu od 2017 r. 80 procent skroplonego gazu będą nabywać importerzy azjatyccy. 

W przypadku kierunku europejskiego, Jamał LNG przewiduje dostawy gazu w ramach podpisanego kontraktu z hiszpańskim Gas Natural Fenosa. Surowiec ma być dostarczany przez cały rok. W przypadku Azji, bezpośrednie dostawy do małych i średnich przedsiębiorstw będą realizowane przez 6 miesięcy w ciągu roku kiedy dostępny będzie Północny Szlak, czyli trasa morska po morzach u północnych brzegów Rosji.

Jak informował wcześniej BiznesAlert.pl, projekt terminala Jamał LNG jest realizowany przez rosyjski Novatek (60 % udziału), francuski Total i chińskie CNPC (po 20 %). Ma zapewnić przepustowość 16,5 mln ton LNG rocznie ze złoża Południowe Tambejskoje, którego wydobycie ma ruszyć w 2017 roku. Projekt ma  przezwyciężyć zarówno problemy logistyczne związane z warunkami arktycznymi, jak i kryzys na Ukrainie.

Więcej informacji:

Kreml przyznał 150 mld rubli na sfinansowanie Jamał LNG

Walka o dofinansowanie dla jamalskiego gazoportu trwa

(UA Today/Wedomosti/Patrycja Rapacka/Wojciech Jakóbik)

Dyrektor generalny rosyjskiego projektu Jamal LNG, Jewgenij Kot, poinformował, że zakontraktowano już 95 procent przepustowości dostępnej na potrzeby eksportu gazu od 2017 r. 80 procent skroplonego gazu będą nabywać importerzy azjatyccy. 

W przypadku kierunku europejskiego, Jamał LNG przewiduje dostawy gazu w ramach podpisanego kontraktu z hiszpańskim Gas Natural Fenosa. Surowiec ma być dostarczany przez cały rok. W przypadku Azji, bezpośrednie dostawy do małych i średnich przedsiębiorstw będą realizowane przez 6 miesięcy w ciągu roku kiedy dostępny będzie Północny Szlak, czyli trasa morska po morzach u północnych brzegów Rosji.

Jak informował wcześniej BiznesAlert.pl, projekt terminala Jamał LNG jest realizowany przez rosyjski Novatek (60 % udziału), francuski Total i chińskie CNPC (po 20 %). Ma zapewnić przepustowość 16,5 mln ton LNG rocznie ze złoża Południowe Tambejskoje, którego wydobycie ma ruszyć w 2017 roku. Projekt ma  przezwyciężyć zarówno problemy logistyczne związane z warunkami arktycznymi, jak i kryzys na Ukrainie.

Więcej informacji:

Kreml przyznał 150 mld rubli na sfinansowanie Jamał LNG

Walka o dofinansowanie dla jamalskiego gazoportu trwa

Najnowsze artykuły