icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rusza nowa fala inwestycji PKP Intercity

PKP Intercity rusza z nową falą inwestycji. Aby utrzymać rosnący trend w przewozach, spółka wyda 1,8 mld zł na modernizacje około 400 wagonów, 60 lokomotyw i nowoczesne zaplecza do ich serwisowania. W efekcie wzrośnie komfort podróży pasażerów i poprawią się warunki pracy personelu kolejowego. Środki na ten cel pochodzą od PKP S.A., z nowej perspektywy unijnej oraz wkładu własnego przewoźnika.

Wzrost liczby pasażerów dzięki inwestycjom

Atrakcyjne czasy podróży, coraz więcej nowoczesnych pociągów i oferta dopasowana do potrzeb różnych grup odbiorców przyniosły efekt w postaci sukcesywnych wzrostów liczby pasażerów
PKP Intercity. Aby utrzymać ten trend, spółka planuje kolejną falę inwestycji.

Wierzymy, że plany inwestycyjne PKP Intercity przełożą się na dalszy rozwój spółki. W 2012 r. postawiliśmy klienta w centrum uwagi – teraz widzimy pozytywny rezultat w postaci wyników przewozowych – mówi Piotr Ciżkowicz, przewodniczący rady nadzorczej PKP Intercity. Wrzesień był kolejnym świetnym miesiącem pod tym względem, kiedy wzrost sięgnął 30% rok do roku – dodaje.

PKP S.A., właściciel narodowego przewoźnika, postanowił dokapitalizować spółkę kwotą miliarda złotych. Środki zostaną przeznaczone na modernizację wagonów i lokomotyw oraz zapleczy do ich serwisowania.

Pasażerowie wracają na kolej m.in. ze względu na rosnący komfort podróży, uzyskany dzięki inwestycjom.  Wydaliśmy na ten cel już kilka miliardów złotych. Dzięki środkom przekazanym przez
PKP S.A. zmodernizujemy około 400 wagonów, 60 lokomotyw i zaplecza do ich serwisowania – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.

Nowoczesne pociągi

Plan inwestycyjny o wartości 1,8 mld zł przewiduje udział finansowania unijnego. Znaczna część pieniędzy – 1,4 mld zł – zostanie przeznaczona na odnowę parku taborowego. Modernizacja zakłada kompletną przebudowę blisko 400 pojazdów starego typu, w efekcie której powstaną nowoczesne wagony przedziałowe, bezprzedziałowe, restauracyjne oraz wielofunkcyjne, tzw. Combi.

Badania potrzeb klientów pozwoliły nam lepiej poznać oczekiwania dotyczące wyposażenia pociągów. Dzięki temu w procesie projektowania uwzględnimy rozwiązania dla rodzin, osób o ograniczonej mobilności, podróżnych z dużym bagażem czy rowerzystów – wymienia Jacek Leonkiewicz.
W wagonach pojawią się np. ekrany do wyświetlania bajek, specjalne foteliki, tablice do rysowania czy urządzenia umożliwiające podgrzanie posiłku dzieciom – deklaruje.

Wagony będą kursować w ramach kategorii EIC oraz IC, na trasach krajowych i międzynarodowych, gwarantując klientom jednolity standard usług. Pojawią się m.in. na liniach: Wrocław – Katowice – Kielce – Lublin, Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn, Berlin – Poznań – Warszawa czy Gdynia – Warszawa – Katowice – Wiedeń.

Zmiany obejmą także flotę około 60 lokomotyw. Ich zakres dotyczy m.in. podniesienia poziomu bezpieczeństwa i wdrożenia rozwiązań obniżających koszty utrzymania, a także zwiększenia prędkości ze 125 do 160 km/h. Poprawie ulegną również warunki pracy maszynistów, np. dzięki instalacji klimatyzacji w kabinach.

Innowacyjne i funkcjonalne zaplecza serwisowe

Remonty 9 stacji serwisowych pochłoną 400 mln zł. Nowoczesne obiekty pojawią się w: Warszawie, Lublinie, Kołobrzegu, Białymstoku, Szczecinie, Krakowie (2), Poznaniu i Wrocławiu. Poprawa infrastruktury do utrzymania pociągów usprawni pracę obsługi technicznej oraz wykluczy część ryzyk związanych z realizacją rozkładu jazdy, np. poprzez montaż urządzeń do podgrzewania rozjazdów
w zimie.

Przewidziane rozwiązania będą również przyjazne środowisku. Wśród nich są np. całoroczna myjnia
z zamkniętym obiegiem wody, system do zbierania i uzdatniania deszczówki oraz panele solarne.

Pierwsze przetargi zostaną ogłoszone na przełomie października i listopada.

Źródło: PKP Intercity

PKP Intercity rusza z nową falą inwestycji. Aby utrzymać rosnący trend w przewozach, spółka wyda 1,8 mld zł na modernizacje około 400 wagonów, 60 lokomotyw i nowoczesne zaplecza do ich serwisowania. W efekcie wzrośnie komfort podróży pasażerów i poprawią się warunki pracy personelu kolejowego. Środki na ten cel pochodzą od PKP S.A., z nowej perspektywy unijnej oraz wkładu własnego przewoźnika.

Wzrost liczby pasażerów dzięki inwestycjom

Atrakcyjne czasy podróży, coraz więcej nowoczesnych pociągów i oferta dopasowana do potrzeb różnych grup odbiorców przyniosły efekt w postaci sukcesywnych wzrostów liczby pasażerów
PKP Intercity. Aby utrzymać ten trend, spółka planuje kolejną falę inwestycji.

Wierzymy, że plany inwestycyjne PKP Intercity przełożą się na dalszy rozwój spółki. W 2012 r. postawiliśmy klienta w centrum uwagi – teraz widzimy pozytywny rezultat w postaci wyników przewozowych – mówi Piotr Ciżkowicz, przewodniczący rady nadzorczej PKP Intercity. Wrzesień był kolejnym świetnym miesiącem pod tym względem, kiedy wzrost sięgnął 30% rok do roku – dodaje.

PKP S.A., właściciel narodowego przewoźnika, postanowił dokapitalizować spółkę kwotą miliarda złotych. Środki zostaną przeznaczone na modernizację wagonów i lokomotyw oraz zapleczy do ich serwisowania.

Pasażerowie wracają na kolej m.in. ze względu na rosnący komfort podróży, uzyskany dzięki inwestycjom.  Wydaliśmy na ten cel już kilka miliardów złotych. Dzięki środkom przekazanym przez
PKP S.A. zmodernizujemy około 400 wagonów, 60 lokomotyw i zaplecza do ich serwisowania – mówi Jacek Leonkiewicz, prezes zarządu PKP Intercity.

Nowoczesne pociągi

Plan inwestycyjny o wartości 1,8 mld zł przewiduje udział finansowania unijnego. Znaczna część pieniędzy – 1,4 mld zł – zostanie przeznaczona na odnowę parku taborowego. Modernizacja zakłada kompletną przebudowę blisko 400 pojazdów starego typu, w efekcie której powstaną nowoczesne wagony przedziałowe, bezprzedziałowe, restauracyjne oraz wielofunkcyjne, tzw. Combi.

Badania potrzeb klientów pozwoliły nam lepiej poznać oczekiwania dotyczące wyposażenia pociągów. Dzięki temu w procesie projektowania uwzględnimy rozwiązania dla rodzin, osób o ograniczonej mobilności, podróżnych z dużym bagażem czy rowerzystów – wymienia Jacek Leonkiewicz.
W wagonach pojawią się np. ekrany do wyświetlania bajek, specjalne foteliki, tablice do rysowania czy urządzenia umożliwiające podgrzanie posiłku dzieciom – deklaruje.

Wagony będą kursować w ramach kategorii EIC oraz IC, na trasach krajowych i międzynarodowych, gwarantując klientom jednolity standard usług. Pojawią się m.in. na liniach: Wrocław – Katowice – Kielce – Lublin, Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn, Berlin – Poznań – Warszawa czy Gdynia – Warszawa – Katowice – Wiedeń.

Zmiany obejmą także flotę około 60 lokomotyw. Ich zakres dotyczy m.in. podniesienia poziomu bezpieczeństwa i wdrożenia rozwiązań obniżających koszty utrzymania, a także zwiększenia prędkości ze 125 do 160 km/h. Poprawie ulegną również warunki pracy maszynistów, np. dzięki instalacji klimatyzacji w kabinach.

Innowacyjne i funkcjonalne zaplecza serwisowe

Remonty 9 stacji serwisowych pochłoną 400 mln zł. Nowoczesne obiekty pojawią się w: Warszawie, Lublinie, Kołobrzegu, Białymstoku, Szczecinie, Krakowie (2), Poznaniu i Wrocławiu. Poprawa infrastruktury do utrzymania pociągów usprawni pracę obsługi technicznej oraz wykluczy część ryzyk związanych z realizacją rozkładu jazdy, np. poprzez montaż urządzeń do podgrzewania rozjazdów
w zimie.

Przewidziane rozwiązania będą również przyjazne środowisku. Wśród nich są np. całoroczna myjnia
z zamkniętym obiegiem wody, system do zbierania i uzdatniania deszczówki oraz panele solarne.

Pierwsze przetargi zostaną ogłoszone na przełomie października i listopada.

Źródło: PKP Intercity

Najnowsze artykuły