icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rusza rozbudowa stacji Warszawa Gdańska

Dodatkowe tory i peron pozwolą zwiększyć liczbę pociągów docierających do stacji Warszawa Gdańska. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rozbudowę jednej z najważniejszych stołecznych stacji. Umowa warta 43 mln zł to pierwszy krok do planowanej modernizacji warszawskiego węzła kolejowego – serii inwestycji zaplanowanych na najbliższe lata, dzięki którym w godzinach szczytu do stolicy dojedzie więcej pociągów.

Rozbudowa stacji Warszawa Gdańska rusza w połowie czerwca. Prace będą trwały tylko pół roku i obejmą przebudowę 8 km torów w północnej części stacji używanej głównie przez pociągi towarowe, 19 rozjazdów oraz 10 km sieci trakcyjnej. W skład zadania wchodzi także przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Najważniejsza zmiana dla pasażerów to budowa dodatkowego peronu w miejscu do tego przygotowanym podczas pierwszego etapu modernizacji torów i peronów, która zakończyła się w 2010 roku.

Głównym celem inwestycji jest zwiększenie liczby pociągów docierających do stacji.
Prace na stacji Warszawa Gdańska są skoordynowane z remontem kolejowego Mostu Gdańskiego. Kompleksowy remont konstrukcji przeprawy, który obejmuje wymianę niemal 3 km torów, ponad 1500 mostownic – czyli podkładów stosowanych na moście oraz prawie 700 podkładów na dojazdach do przeprawy ma usprawnić połączenia kolejowe w Warszawie. Dzięki temu pociągi pojadą 20 km/h szybciej niż obecnie – czyli 60 km/h. Obydwa zadania usprawnią kolejowe połączenia w stolicy.

W czasie przebudowy mostu nie będzie utrudnień dla ruchu pociągów pasażerskich. Wyjątkiem są dwa pociągi  SKM, które na wniosek przewoźnika  będą miały skróconą trasę do stacji Warszawa Zoo. Pozostałe pociągi będą jeździły bez zmian. Objazdami pojadą natomiast niektóre składy towarowe, a ich trasy będą na bieżąco ustalane z przewoźnikami.

Modernizacja stacji Warszawa Gdańska to przygotowania PLK do prac na trzech liniach obwodowych oraz na linii średnicowej, które poprawią komunikację kolejową w stolicy i węźle warszawskim. Możliwość uruchomienia nowych połączeń na osi północ – południe, większa integracja kolei z komunikacją miejską i metrem, częstsze kursowanie pociągów, wzrost komfortu podróżowania, poprawa stanu bezpieczeństwa to cel prac w aglomeracji warszawskiej, które prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W najbliższych latach zarządca infrastruktury kolejowej wyda na to 8 mld złotych, z czego 2 mld złotych to pieniądze przeznaczone na prace tylko w centrum Warszawy.

Prace na stacji Warszawa Gdańska zrealizuje konsorcjum firm: Trakcja PRKiI S.A. – Lider, ZUE S.A. oraz Comsa S.A. Kontrakt zakłada wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych.

Źródło: PKP S.A.

Dodatkowe tory i peron pozwolą zwiększyć liczbę pociągów docierających do stacji Warszawa Gdańska. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na rozbudowę jednej z najważniejszych stołecznych stacji. Umowa warta 43 mln zł to pierwszy krok do planowanej modernizacji warszawskiego węzła kolejowego – serii inwestycji zaplanowanych na najbliższe lata, dzięki którym w godzinach szczytu do stolicy dojedzie więcej pociągów.

Rozbudowa stacji Warszawa Gdańska rusza w połowie czerwca. Prace będą trwały tylko pół roku i obejmą przebudowę 8 km torów w północnej części stacji używanej głównie przez pociągi towarowe, 19 rozjazdów oraz 10 km sieci trakcyjnej. W skład zadania wchodzi także przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Najważniejsza zmiana dla pasażerów to budowa dodatkowego peronu w miejscu do tego przygotowanym podczas pierwszego etapu modernizacji torów i peronów, która zakończyła się w 2010 roku.

Głównym celem inwestycji jest zwiększenie liczby pociągów docierających do stacji.
Prace na stacji Warszawa Gdańska są skoordynowane z remontem kolejowego Mostu Gdańskiego. Kompleksowy remont konstrukcji przeprawy, który obejmuje wymianę niemal 3 km torów, ponad 1500 mostownic – czyli podkładów stosowanych na moście oraz prawie 700 podkładów na dojazdach do przeprawy ma usprawnić połączenia kolejowe w Warszawie. Dzięki temu pociągi pojadą 20 km/h szybciej niż obecnie – czyli 60 km/h. Obydwa zadania usprawnią kolejowe połączenia w stolicy.

W czasie przebudowy mostu nie będzie utrudnień dla ruchu pociągów pasażerskich. Wyjątkiem są dwa pociągi  SKM, które na wniosek przewoźnika  będą miały skróconą trasę do stacji Warszawa Zoo. Pozostałe pociągi będą jeździły bez zmian. Objazdami pojadą natomiast niektóre składy towarowe, a ich trasy będą na bieżąco ustalane z przewoźnikami.

Modernizacja stacji Warszawa Gdańska to przygotowania PLK do prac na trzech liniach obwodowych oraz na linii średnicowej, które poprawią komunikację kolejową w stolicy i węźle warszawskim. Możliwość uruchomienia nowych połączeń na osi północ – południe, większa integracja kolei z komunikacją miejską i metrem, częstsze kursowanie pociągów, wzrost komfortu podróżowania, poprawa stanu bezpieczeństwa to cel prac w aglomeracji warszawskiej, które prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. W najbliższych latach zarządca infrastruktury kolejowej wyda na to 8 mld złotych, z czego 2 mld złotych to pieniądze przeznaczone na prace tylko w centrum Warszawy.

Prace na stacji Warszawa Gdańska zrealizuje konsorcjum firm: Trakcja PRKiI S.A. – Lider, ZUE S.A. oraz Comsa S.A. Kontrakt zakłada wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych.

Źródło: PKP S.A.

Najnowsze artykuły