Rynek gier wideo wart jest 2 mld złotych

2 lutego 2017, 15:30 Alert

Warszawska Szkoła Filmowa gościła uczestników spotkania inaugurującego kampanię Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Agencję Rozwoju Przemysłu i Fundację Indie Games. Kampania skierowana jest do młodzieży i ma zachęcać do nauki programowania. Spoty stworzone na potrzeby kampanii są dziełem uczniów, absolwentów i profesorów Warszawskiej Szkoły Filmowej.

fot. BiznesAlert.pl

Gry wideo to rynek wart około 2 miliardy złotych, jak w swoim wystąpieniu powiedział przez ARP Marcin Chludziński. Co najważniejsze polska ma już na rynkach miedzynarodowych renomę i startuje (mimo mniejszych środków) z dobrej pozycji do dalszej walki o rynki.

Wśród uczestników spotkania obecni byli m.in. Jarosław Gowin (MNiSW), Anna Streżyńska (MC), Jadwiga Emilewicz (MR), Marcin Chludziński (ARP), Remigiusz Kopoczek (ARP Games, Maciej Ślesicki (WSF), Marcin Przybyłowicz (CD Projekt RED), Jakub Marszałkowski (IGF).

Po wystąpieniach gości i projekcji spotów promujących kampanię Programuj „Tworzenie gier jest fajniejsze niż granie” nastąpiła część artystyczna wieczoru. Wystąpił zespół Persival i zaprezentował muzykę z gry Wiedźmin III Dziki gon, skomponowaną przez Marcina Przybyłowicza.

Ostatnia częścią spotkania były #Tweet-upGame czyli spotkanie z najciekawszymi i najnowszymi produkcjami wideo na żywo.

Więcej na temat zainaugurowanego projektu można znaleźć na stronie www.programuj.gov.pl