icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rz: Gazoport do rozbudowy

Zgodnie z rekomendacją Gaz-Systemu, Polskie LNG ma podjąć działań zmierzających do zwiększenia przepustowości gazoportu w Świnoujściu – donosi „Rzeczpospolita”.

Jak informuje cytowany przez dziennik rzecznik prasowy Gaz-Systemu Tomasz Pietrasieński, rozbudowany o kolejne jednostki ma być między innymi układ regazyfikatorów SCV w świnoujskim gazoporcie. W efekcie moce regazyfikacyjne terminalu mają wzrosnąć z 5 do 7,5 mld m sześc. rocznie.

Według informacji udzielonych przez rzecznika „Rzeczpospolitej” trwają już prace mające na celu uruchomienie postępowania na wykonanie wstępnych prac projektowych oraz uzyskania pozwolenia na budowę dla tej inwestycji.
Jednocześnie „Rz” zwraca uwagę, że prowadzone są również analizy odnośnie rozbudowy terminala w Świnoujściu o nowe funkcjonalności. Chodzi między innymi o bunkrowanie statków z napędem wykorzystującym LNG oraz rozwój usług załadunku skroplonego gazu do transportu samochodowego i kolejowego.

„Rzeczpospolita” przypomina również, że Gaz-System bierze też pod uwagę możliwość sprowadzania do Polski gazu za pośrednictwem pływającego terminalu (FSRU) w Zatoce Gdańskiej. W listopadzie ma być gotowe studium wykonalności dla tego projektu. Jak czytamy w dzienniku, ma to być rozwiązanie alternatywne do Korytarza Norweskiego.

Zgodnie z rekomendacją Gaz-Systemu, Polskie LNG ma podjąć działań zmierzających do zwiększenia przepustowości gazoportu w Świnoujściu – donosi „Rzeczpospolita”.

Jak informuje cytowany przez dziennik rzecznik prasowy Gaz-Systemu Tomasz Pietrasieński, rozbudowany o kolejne jednostki ma być między innymi układ regazyfikatorów SCV w świnoujskim gazoporcie. W efekcie moce regazyfikacyjne terminalu mają wzrosnąć z 5 do 7,5 mld m sześc. rocznie.

Według informacji udzielonych przez rzecznika „Rzeczpospolitej” trwają już prace mające na celu uruchomienie postępowania na wykonanie wstępnych prac projektowych oraz uzyskania pozwolenia na budowę dla tej inwestycji.
Jednocześnie „Rz” zwraca uwagę, że prowadzone są również analizy odnośnie rozbudowy terminala w Świnoujściu o nowe funkcjonalności. Chodzi między innymi o bunkrowanie statków z napędem wykorzystującym LNG oraz rozwój usług załadunku skroplonego gazu do transportu samochodowego i kolejowego.

„Rzeczpospolita” przypomina również, że Gaz-System bierze też pod uwagę możliwość sprowadzania do Polski gazu za pośrednictwem pływającego terminalu (FSRU) w Zatoce Gdańskiej. W listopadzie ma być gotowe studium wykonalności dla tego projektu. Jak czytamy w dzienniku, ma to być rozwiązanie alternatywne do Korytarza Norweskiego.

Najnowsze artykuły