icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rz: Samochody elektryczne są zdecydowanie korzystniejsze dla środowiska

Samochody w pełni elektryczne podczas całego swojego cyklu życia generują zdecydowanie mniej zanieczyszczeń powodujących globalne ocieplenie niż ich spalinowe odpowiedniki – wynika z raportu Europejskiej Fundacji na rzecz Klimatu, o którym pisze „Rzeczpospolita”.

Jak relacjonuje dziennik, z raportu wynika, że poziom emisji zanieczyszczeń powodujących globalne ocieplenie, generowany przez w pełni elektryczne samochody, poczynając od procesu ich produkcji, poprzez eksploatację po złomowanie i recycling jest od dwóch do trzech razy mniejszy niż w przypadku samochodów spalinowych.

„Rz” podkreśla, że szacując poziom zanieczyszczeń autorzy wzięli pod uwagę również proces produkcji akumulatorów litowo-jonowych, produkcja których generuje aż 40 proc. gazów cieplarnianych emitowanych w cyklu życia pojazdów z napędem elektrycznym. Jednocześnie, jak czytamy w dzienniku, autorzy raportu widzą spory potencjał do obniżenia negatywnego wpływu na środowisko samochodów elektrycznych. W ich ocenie dalszy rozwój technologii produkcji tego typu pojazdów przyczyni się do w obniżenia emisji szkodliwych zanieczyszczeń o 20 do 25 proc.

Rzeczpospolita/CIRE.pl

Samochody w pełni elektryczne podczas całego swojego cyklu życia generują zdecydowanie mniej zanieczyszczeń powodujących globalne ocieplenie niż ich spalinowe odpowiedniki – wynika z raportu Europejskiej Fundacji na rzecz Klimatu, o którym pisze „Rzeczpospolita”.

Jak relacjonuje dziennik, z raportu wynika, że poziom emisji zanieczyszczeń powodujących globalne ocieplenie, generowany przez w pełni elektryczne samochody, poczynając od procesu ich produkcji, poprzez eksploatację po złomowanie i recycling jest od dwóch do trzech razy mniejszy niż w przypadku samochodów spalinowych.

„Rz” podkreśla, że szacując poziom zanieczyszczeń autorzy wzięli pod uwagę również proces produkcji akumulatorów litowo-jonowych, produkcja których generuje aż 40 proc. gazów cieplarnianych emitowanych w cyklu życia pojazdów z napędem elektrycznym. Jednocześnie, jak czytamy w dzienniku, autorzy raportu widzą spory potencjał do obniżenia negatywnego wpływu na środowisko samochodów elektrycznych. W ich ocenie dalszy rozwój technologii produkcji tego typu pojazdów przyczyni się do w obniżenia emisji szkodliwych zanieczyszczeń o 20 do 25 proc.

Rzeczpospolita/CIRE.pl

Najnowsze artykuły