AlertBezpieczeństwoEnergetykaGaz.InfrastrukturaLotniska

Samoloty Rosji zaczynają spadać przez sankcje. Pierwsza katastrofa Gazpromu

Samolot Gazpromavia spadł podczas lotu przez Taszkient wskutek incydentu, który może mieć związek z sankcjami Zachodu za inwazję Rosji na Ukrainie utrudniających Rosjanom serwisowanie tych maszyn.

18 stycznia doszło do katastrofy samolotu Dassault Falcon 10B firmy Gazpromavia, który podróżował z Gaji w Indiach do Moskwy z tankowaniem w Taszkiencie. Jednostka zniknęła z radarów podczas podejścia do lotniska Kuljab około godziny 19 czasu lokalnego. Zawiodły oba silniki. Zginęło ośmiu pasażerów. Prokuratura wszczęła śledztwo w tej sprawie.

Samoloty rosyjskie napotykają na coraz więcej usterek ze względu na sankcje zachodnie odcinające je od serwisu oraz części zamiennych w odpowiednim standardzie. Nie ma także możliwości wymiany floty przez blokadę zakupów o Boeinga czy Airbusa. Tymczasem posowieckie Antonowy były produkowane i serwisowane na Ukrainie będącej obecnie celem inwazji rosyjskiej. Niektóre linie lotnicze w Rosji proszą władze o wydłużenie czasu pracy starych samolotów powyżej przepisowych 60 lat.

Gazpromavia powstała w 1995 roku do obsługi Gazpromu. Obsługuje loty tej firmy i posiada rozbudowaną infrastrukturę w Rosji. Była zaangażowana w kampanie wizerunkowe Gazpromu na Zachodzie, na przykład w obsługę rajdu Paryż-Dakar.

Daryo.uz / Wojciech Jakóbik

Gazprom wypadł z gry w Europie na własne życzenie


Powiązane artykuły

Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...
Ładowarki Ekoenergetyka x IONITY. Fot. Ekoenergetyka

Polski producent ładowarek szykuje się do zamorskiego podboju

Ekoenergetyka, polski producent szybkich stacji ładowania DC ma za sobą udany 2024 rok, zwłaszcza na tle konkurentów z branży. Jej...
Bojowy wóz piechoty ASCOD 2 oferowany państwom bałtyckim, foto: gdls.com

Brytyjski Ajax w grze o polski kontrakt na ciężki bojowy wóz piechoty

Polska rozważa zakup 700 ciężkich bojowych wozów piechoty. Mają one uzupełnić lub częściowo zastąpić obecne konstrukcje. Do grona zagranicznych oferentów...

Udostępnij:

Facebook X X X