icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Samoloty Rosji zaczynają spadać przez sankcje. Pierwsza katastrofa Gazpromu

Samolot Gazpromavia spadł podczas lotu przez Taszkient wskutek incydentu, który może mieć związek z sankcjami Zachodu za inwazję Rosji na Ukrainie utrudniających Rosjanom serwisowanie tych maszyn.

18 stycznia doszło do katastrofy samolotu Dassault Falcon 10B firmy Gazpromavia, który podróżował z Gaji w Indiach do Moskwy z tankowaniem w Taszkiencie. Jednostka zniknęła z radarów podczas podejścia do lotniska Kuljab około godziny 19 czasu lokalnego. Zawiodły oba silniki. Zginęło ośmiu pasażerów. Prokuratura wszczęła śledztwo w tej sprawie.

Samoloty rosyjskie napotykają na coraz więcej usterek ze względu na sankcje zachodnie odcinające je od serwisu oraz części zamiennych w odpowiednim standardzie. Nie ma także możliwości wymiany floty przez blokadę zakupów o Boeinga czy Airbusa. Tymczasem posowieckie Antonowy były produkowane i serwisowane na Ukrainie będącej obecnie celem inwazji rosyjskiej. Niektóre linie lotnicze w Rosji proszą władze o wydłużenie czasu pracy starych samolotów powyżej przepisowych 60 lat.

Gazpromavia powstała w 1995 roku do obsługi Gazpromu. Obsługuje loty tej firmy i posiada rozbudowaną infrastrukturę w Rosji. Była zaangażowana w kampanie wizerunkowe Gazpromu na Zachodzie, na przykład w obsługę rajdu Paryż-Dakar.

Daryo.uz / Wojciech Jakóbik

Gazprom wypadł z gry w Europie na własne życzenie

Samolot Gazpromavia spadł podczas lotu przez Taszkient wskutek incydentu, który może mieć związek z sankcjami Zachodu za inwazję Rosji na Ukrainie utrudniających Rosjanom serwisowanie tych maszyn.

18 stycznia doszło do katastrofy samolotu Dassault Falcon 10B firmy Gazpromavia, który podróżował z Gaji w Indiach do Moskwy z tankowaniem w Taszkiencie. Jednostka zniknęła z radarów podczas podejścia do lotniska Kuljab około godziny 19 czasu lokalnego. Zawiodły oba silniki. Zginęło ośmiu pasażerów. Prokuratura wszczęła śledztwo w tej sprawie.

Samoloty rosyjskie napotykają na coraz więcej usterek ze względu na sankcje zachodnie odcinające je od serwisu oraz części zamiennych w odpowiednim standardzie. Nie ma także możliwości wymiany floty przez blokadę zakupów o Boeinga czy Airbusa. Tymczasem posowieckie Antonowy były produkowane i serwisowane na Ukrainie będącej obecnie celem inwazji rosyjskiej. Niektóre linie lotnicze w Rosji proszą władze o wydłużenie czasu pracy starych samolotów powyżej przepisowych 60 lat.

Gazpromavia powstała w 1995 roku do obsługi Gazpromu. Obsługuje loty tej firmy i posiada rozbudowaną infrastrukturę w Rosji. Była zaangażowana w kampanie wizerunkowe Gazpromu na Zachodzie, na przykład w obsługę rajdu Paryż-Dakar.

Daryo.uz / Wojciech Jakóbik

Gazprom wypadł z gry w Europie na własne życzenie

Najnowsze artykuły