Semkło: Przyszłość to wspólne systemy dla energetyki i telekomunikacji

23 września 2013, 10:04 Energetyka

– Firmy sektora energetycznego podążają drogą operatorów: konsolidują systemy bilingowe, wdrażają systemy obsługi klientów (CRM) oraz automatyzują i doskonalą procesy sprzedaży oraz obsługi – pisze na łamach „Dziennika Gazety Prawnej” Radosław Semkło, dyrektor pionu Telco Asseco Poland.

Zdaniem autora, telekomunikacja i energetyka świadczą usługi dla klienta masowego, a sam proces rozliczeniowy wymaga przetwarzania znacznych ilości danych, czyli centralnego systemu billingowego, którego potrzebują obie branże.

– Wprawdzie dostawcę prądu zmienia coraz więcej odbiorców, ale dla energetyki wciąż priorytetem pozostaje utrzymanie klientów. Jednak to może się wkrótce zmienić wobec planów uwolnienia cen energii dla gospodarstw domowych. Wtedy może się okazać, że sprzedawcy energii będą konkurować nie tylko pomiędzy sobą, lecz także z telekomami – wskazuje Semkło.

Radosław Semkło zauważa, że już powstają i będą nadal powstawać wspólne oferty w obszarze telekomunikacji i energetyki, m.in. rozwiązania informatyczne takie, jak AUMS (Asseco Utilities Management Solutions), które mają sprostać rozliczaniu produktów wielosektorowych.