icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Shell zawiesił rozbudowę terminala LNG na Sachalinie

Rozbudowa projektu terminala LNG Sachalin-2 zostanie tymczasowo zawieszona – powiedział prezes Shell Rosja Sedric Kremers podczas prezentacji raportu spółki na temat rozwoju LNG.

Shell wstrzymuje rozbudowę rosyjskiego LNG

Jak wyjaśnił Kremers, priorytetem dla operatora projektu Sachalin Energy jest przedłużenie umowy o podziale wydobycia z 2030 roku obecnie do 2050 roku. Przedstawiciel Shell w Rosji wysoko ocenił perspektywy arktycznych projektów LNG i wyraził gotowość do partycypacji w nich w przyszłości.

Sachalin-2 to pierwszy projekt eksportowego terminala LNG w Rosji. Został uruchomiony w 2009 roku. Jego moc przerobowa osiągnęła w 2018 roku 11,4 mln ton LNG. Operatorem projektu jest spółka joint venture pomiędzy Gazpromem (51 procent udziału) Shell (27,5 procent) Mitsui (12,5 procent) oraz Mitshubishi (10 procent).

Planowana rozbudowa zakładu dotyczyła budowy trzeciego ciągu skraplającego, która ma zwiększyć możliwości zakładu do powyżej 15 mln ton rocznie. Nie jest pewne czy w związku z brakiem zaangażowania Shell inwestycja zostanie przeprowadzona.

Shell/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Czy LNG napędzi rewolucję motoryzacyjną w Rosji?

Rozbudowa projektu terminala LNG Sachalin-2 zostanie tymczasowo zawieszona – powiedział prezes Shell Rosja Sedric Kremers podczas prezentacji raportu spółki na temat rozwoju LNG.

Shell wstrzymuje rozbudowę rosyjskiego LNG

Jak wyjaśnił Kremers, priorytetem dla operatora projektu Sachalin Energy jest przedłużenie umowy o podziale wydobycia z 2030 roku obecnie do 2050 roku. Przedstawiciel Shell w Rosji wysoko ocenił perspektywy arktycznych projektów LNG i wyraził gotowość do partycypacji w nich w przyszłości.

Sachalin-2 to pierwszy projekt eksportowego terminala LNG w Rosji. Został uruchomiony w 2009 roku. Jego moc przerobowa osiągnęła w 2018 roku 11,4 mln ton LNG. Operatorem projektu jest spółka joint venture pomiędzy Gazpromem (51 procent udziału) Shell (27,5 procent) Mitsui (12,5 procent) oraz Mitshubishi (10 procent).

Planowana rozbudowa zakładu dotyczyła budowy trzeciego ciągu skraplającego, która ma zwiększyć możliwości zakładu do powyżej 15 mln ton rocznie. Nie jest pewne czy w związku z brakiem zaangażowania Shell inwestycja zostanie przeprowadzona.

Shell/Mariusz Marszałkowski

Marszałkowski: Czy LNG napędzi rewolucję motoryzacyjną w Rosji?

Najnowsze artykuły