-W walce ze smogiem oprócz kampanii informacyjnych potrzebne są przede wszystkim regulacje. Problem w tym, że przyjmowanie ich jest kontrowersyjne – powiedział prezes Polskiego Alarmu Smogowego Andrzej Guła na konferencji „Czyste Ciepło 2030. Strategia dla ciepłownictwa” zorganizowanej przez Forum Energii. BiznesAlert.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.
– Kwestia komunikacji ze społeczeństwem powinna mieć duże znaczenie w okresie transformacji. Kampanie informacyjne to jednak tylko jeden z elementów walki o czyste powietrze i ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. Powinna mieć ona trzy filary: regulacje, programy i wsparcie finansowe oraz komunikacja – powiedział Guła.
Dodał, że w Polsce boimy się komunikować społeczeństwu trudne zmiany: – Nie potrafią tego robić także politycy, ale bez tego nie rozwiążemy problemu smogu. Można szukać analogii w innych obszarach, które szkodziły jakości powietrza, na przykład sprawie benzyny ołowiowej. Problem ten został wyeliminowany właśnie poprzez regulacje. Gdyby w grę wchodziły wyłącznie kampanie informacyjne, benzyna ta byłaby wciąż dostępna i tania, więc byłyby one bezskuteczne. Problem w tym, że w przeciwieństwie do kampanii informacyjnych, przyjmowanie regulacji jest kontrowersyjne. Nie bójmy się komunikować ważnych i koniecznych reform – zaapelował prezes Polskiego Alarmu Smogowego.