icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Sokołowski: Naszym celem zwiększenie udziałów w rynku paliw do 35 proc. w 2015 roku

W II kw. 2014 r. obciążenie instalacji rafineryjnych w Gdańsku zostało dostosowane do trudnej sytuacji rynkowej. Wykorzystanie nominalnych zdolności przerobowych zakładu kształtowało się w analizowanym okresie na poziomie 91%. Po II kwartałach br. konsumpcja paliw płynnych w Polsce spadła o 2,8% r./r. Na kurczącym się krajowym rynku, Lotos utrzymał sprzedaż na podobnym poziomie do analogicznego okresu ub.r. Po pierwszym półroczu 2014 spółka zwiększyła swój udział o 1,3 p.p., do poziomu 33,8%.

– Aby ropę naftową skonsumować należy ją najpierw przerobić i sprzedać na rynku. Grupa Lotos zwiększyła w ostatnim czasie swój udział w krajowym rynku sprzedaży detalicznej paliw do poziomu ponad 9 proc. – poinformował Marek Sokołowski, wiceprezes ds. produkcji i rozwoju Grupy Lotos SA.

Zaznaczył, że jego firma chce się utrzymać wśród najbardziej konkurencyjnych rafinerii w Europie i na świecie.

– Lotos pozostaje jedną z najszybciej rozwijających się sieci stacji paliw w Polsce – zaznaczył wiceprezes Marek Sokołowski. – Na koniec I półrocza 2014 w barwach sieci Lotos działały 432 stacje paliw, w tym 159 Lotos Optima (wzrost o 43 stacje r./r.). 17 obiektów Lotosu działa w Miejscach Obsługi Pasażerów na istniejących autostradach. Do końca tego roku nasza sieć powinna się powiększyć o kolejne 40 stacji , w tym 26 Lotos Optima.

Udziały Grupy Lotos w całym rynku paliw (detalicznym i hurtowym) sięgają obecnie 33,8 proc., zaś 9,1 proc. – na rynku detalicznym. – Naszym celem jest, by w 2015 r. udziały te zwiększyły się do odpowiednio: 35 i 10 proc. – stwierdził wiceprezes Marek Sokołowski.

Poinformował on, że jego firma planuje budowę m.in. instalacji koksowania (DCU) oraz tzw. węzeł odzysku wodoru (WOW). Oddanie do użytku instalacji DCU zapewni dodatkowe 900 tys. t paliw motorowych rocznie oraz pozwoli zwiększyć marżę rafineryjną zakładu o ok. 2 USD/baryłkę. Instalacja ma zostać uruchomiona w latach 2017/18. Za sprawą instalacji WOW planowanej do oddania za dwa lata Lotos zyska w skali roku m.in. dodatkowe 100 tys. t gazu płynnego i 25 tys. t benzyny.

W II kw. 2014 r. obciążenie instalacji rafineryjnych w Gdańsku zostało dostosowane do trudnej sytuacji rynkowej. Wykorzystanie nominalnych zdolności przerobowych zakładu kształtowało się w analizowanym okresie na poziomie 91%. Po II kwartałach br. konsumpcja paliw płynnych w Polsce spadła o 2,8% r./r. Na kurczącym się krajowym rynku, Lotos utrzymał sprzedaż na podobnym poziomie do analogicznego okresu ub.r. Po pierwszym półroczu 2014 spółka zwiększyła swój udział o 1,3 p.p., do poziomu 33,8%.

– Aby ropę naftową skonsumować należy ją najpierw przerobić i sprzedać na rynku. Grupa Lotos zwiększyła w ostatnim czasie swój udział w krajowym rynku sprzedaży detalicznej paliw do poziomu ponad 9 proc. – poinformował Marek Sokołowski, wiceprezes ds. produkcji i rozwoju Grupy Lotos SA.

Zaznaczył, że jego firma chce się utrzymać wśród najbardziej konkurencyjnych rafinerii w Europie i na świecie.

– Lotos pozostaje jedną z najszybciej rozwijających się sieci stacji paliw w Polsce – zaznaczył wiceprezes Marek Sokołowski. – Na koniec I półrocza 2014 w barwach sieci Lotos działały 432 stacje paliw, w tym 159 Lotos Optima (wzrost o 43 stacje r./r.). 17 obiektów Lotosu działa w Miejscach Obsługi Pasażerów na istniejących autostradach. Do końca tego roku nasza sieć powinna się powiększyć o kolejne 40 stacji , w tym 26 Lotos Optima.

Udziały Grupy Lotos w całym rynku paliw (detalicznym i hurtowym) sięgają obecnie 33,8 proc., zaś 9,1 proc. – na rynku detalicznym. – Naszym celem jest, by w 2015 r. udziały te zwiększyły się do odpowiednio: 35 i 10 proc. – stwierdził wiceprezes Marek Sokołowski.

Poinformował on, że jego firma planuje budowę m.in. instalacji koksowania (DCU) oraz tzw. węzeł odzysku wodoru (WOW). Oddanie do użytku instalacji DCU zapewni dodatkowe 900 tys. t paliw motorowych rocznie oraz pozwoli zwiększyć marżę rafineryjną zakładu o ok. 2 USD/baryłkę. Instalacja ma zostać uruchomiona w latach 2017/18. Za sprawą instalacji WOW planowanej do oddania za dwa lata Lotos zyska w skali roku m.in. dodatkowe 100 tys. t gazu płynnego i 25 tys. t benzyny.

Najnowsze artykuły