Pod Berlinem ruszyła pierwsza stacja pod marką PKN Orlen. W Niemczech działa blisko sześćset stacji paliw pod marką Grupa Orlen-star. Stopniowo placówki Orlenu mają zostać ujednolicone pod jedną, wspólną marką PKN Orlen.
PKN Orlen podkreśla, że działa na niemieckim rynku od dawna, zwiększając w nim udział. – Aktywnie działamy w tym kierunku, otwierając pierwszą w Niemczech stację pod marką Orlen. Podjęliśmy wiele działań wzmacniających naszą rozpoznawalność i one teraz procentują. Niemieccy klienci chętnie wybierają nasze stacje, ponieważ kojarzą je z profesjonalizmem, wysoką jakością usług i produktów – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.
Pierwsza stacja @PKN_ORLEN w Niemczech już działa! To kolejny krok do wzmocnienia międzynarodowej rozpoznawalności marki #ORLEN, które rozpoczął proces co-brandingu całej europejskiej sieci. Znajomość naszej marki za granicą zwiększa też aktywne zaangażowanie w sponsoring sportu pic.twitter.com/fJpeeD3axb
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) April 7, 2020
Pierwsza stacja PKN Orlen, pod nazwą Orlen, została otwarta w Seeberg-Ost pod Berlinem, przy autostradzie nr 10. Działa w koncepcie Stop Cafe i O!Shop. – Ze względu na stan pandemii koronawirusa ogłoszony w Niemczech, na stacji w Seeberg-Ost obowiązują takie same, wysokie standardy bezpieczeństwa, które zostały wprowadzone na polskich stacjach koncernu. Wszystkie produkty z oferty gastronomicznej serwowane są na wynos, a akcesoria do gorących napojów, np. wieczka do kubków czy mieszadełka, są dostępne u pracowników stacji – podkreśla koncern.
PKN Orlen rozpoczął strategię ujednolicania wizerunku swoich stacji na zagranicznych rynkach w listopadzie 2019 roku. W ramach cobrandingu na wszystkich stacjach w Niemczech i Czechach oraz na Słowacji do lokalnych nazw star i Benzina dołączył logotyp Grupy Orlen.
PKN Orlen/Bartłomiej Sawicki
Obajtek: PKN Orlen nie porzuci swoich planów przez koronawirusa