font_preload
PL / EN
Gaz 9 września, 2013 godz. 8:55   
REDAKCJA

Stolarczyk: Tauron przygotowuje się do wejścia na rynek gazu

Dariusz Stolarczyk 1

Dzięki nowelizacji Prawa energetycznego Tauron Polska Energia, czyli jedna z największych polskich firm wytwarzających i sprzedających energię elektryczną, może rozpocząć ekspansję na rynku gazu. Swoim klientom chce zaoferować m.in. sprzedaż gazu i prądu w pakiecie oraz niższe ceny. 

 Rozważamy wejście na rynek gazu, posiadamy już właściwą koncesję. Od strony prawnej i organizacyjnej jesteśmy do tego przygotowani – zapewnia Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Tauron Polska Energia. – Chcemy maksymalnie wykorzystać nasze doświadczenia z handlu energią hurtowego i do klientów końcowych. W Grupie działa też spółka Tauron Czech Energy, która zajmuje się obsługą naszych klientów na terenie Czech m.in. w zakresie dostaw energii i gazu.

Nowelizacja Prawa energetycznego otwiera drzwi do liberalizacji rynku gazu, a to oznacza dodatkowe możliwości dla spółki – zwiększenie obrotów i pozyskanie nowych klientów.

 –  Otwarcie rynku to dodatkowa szansa na podniesienie zainteresowania naszymi produktami, czyli już nie tylko energią elektryczną, ale także gazem oraz produktami łączonymi, stanowiącymi podstawę do stworzenia multi utility – mówi Dariusz Stolarczyk.

Decyzję o tym, czy gaz będzie dostarczany do klientów indywidualnych czy również do przedsiębiorców, Tauron uzależnia od sytuacji na rynku i od stopnia jego rozwoju. Wiceprezes spółki ma nadzieję, że ilość gazu na rynku będzie wystarczająca, by móc uczestniczyć w tych obu segmentach.

16 sierpnia prezydent Bronisław Komorowski podpisał tzw. Mały trójpak, czyli nowelizację Prawa energetycznego. Jednym z ważniejszych zapisów ustawy jest wprowadzenie tzw. obliga gazowego, tj. obowiązku sprzedaży określonego wolumenu paliwa za pośrednictwem giełdy. Maksymalne obligo ma wynosić 55 proc. i będzie obowiązywało od początku 2015 r. Do końca tego roku ustalono obligo na poziomie 30 proc., a w przyszłym roku obowiązywać będzie poziom 40 proc.

Newseria.pl