Najważniejsze informacje dla biznesu

Syrena napędzana energią elektryczną

AK Motor Polska ogłosiło, że jest w trakcie tworzenia modelu Syreny o napędzie elektrycznym. Niewielkie miejskie auto ma mieścić dwie osoby i ich bagaże.

6 zł za 100 km

Ruszają konsultacje planu rozwoju elektromobilności w Polsce

Według materiałów udostępnionych przez AK Motor Polska prace nad NIXI trwają a ich pierwsze rezultaty były prezentowane Ministerstwu Rozwoju jeszcze w kwietniu 2016 roku.

Nowy model spalinowy Syreny budzi nie małe emocje, jednak prawdziwym przyczynkiem do szerokiej dyskusji może okazać się NIXI. Jeśli polskiej firmie uda się stworzyć ekonomiczny samochód miejski spełniający poniższe kryteria:

– zasięg 150 km,

– prędkość ładowania 90% w 15 minut,

– koszt przejechania 100 km 6 zł,

można spodziewać się sukcesu.

Lokalni producenci

Rzędowska: Jak powstawał norweski samochód elektryczny

Niewielkie samochody lokalnych producentów zdają się być rozwiązaniem naturalnym i jak pokazują przykłady z takich krajów jak Norwegia, Niemcy czy Włochy mogą być tanie, użyteczne i wspierać lokalny przemysł.

Czy Syrena NIXI powieli ten model? Idealnie wpisuje się w Plan elektromobilności promowany przez wicepremiera Mateusza Morawieckiego. Pomysł na produkcję w dawnych zakładach FSO to także wpisanie się w strategię reindustrializacji. Promocja zeroemisyjności i pojazdów elektrycznych, to z kolei, element walki ze smogiem w miastach.

Polskie baterie 

Popczyk: Samochód elektryczny zmusi energetykę w Polsce do transformacji (ROZMOWA)

Jak mówi Arkadiusz Kamiński, CEO AK Motor Polska: „Po raz pierwszy od ponad ćwierć wieku wolności, mamy Rząd w Polsce, który wspiera rodzimy rozwój samochodów.  To znaczy, że wreszcie polski przemysł samochodowy  ma szansę funkcjonować  podobnie jak na Zachodzie. Muszę podkreślić, jak bardzo ważna jest Rządowa Inicjatywa Elektromobilności, bo pozwoliła nam sformułować strategię na rozwój zasobników energii dla nowej Syreny. Przy takim wyzwaniu współpracujemy z instytutami badawczo-rozwojowymi,  z ośrodkami naukowymi oraz firmami o profilu geologiczno-mineralnym.  Rozwój polskich baterii, będąc głównym wyzwaniem do rozwiązania w naszych rodzimych autach, jest nie tylko sprawą techniczną, ale też geopolityczną” .

Agata Rzędowska

AK Motor Polska ogłosiło, że jest w trakcie tworzenia modelu Syreny o napędzie elektrycznym. Niewielkie miejskie auto ma mieścić dwie osoby i ich bagaże.

6 zł za 100 km

Ruszają konsultacje planu rozwoju elektromobilności w Polsce

Według materiałów udostępnionych przez AK Motor Polska prace nad NIXI trwają a ich pierwsze rezultaty były prezentowane Ministerstwu Rozwoju jeszcze w kwietniu 2016 roku.

Nowy model spalinowy Syreny budzi nie małe emocje, jednak prawdziwym przyczynkiem do szerokiej dyskusji może okazać się NIXI. Jeśli polskiej firmie uda się stworzyć ekonomiczny samochód miejski spełniający poniższe kryteria:

– zasięg 150 km,

– prędkość ładowania 90% w 15 minut,

– koszt przejechania 100 km 6 zł,

można spodziewać się sukcesu.

Lokalni producenci

Rzędowska: Jak powstawał norweski samochód elektryczny

Niewielkie samochody lokalnych producentów zdają się być rozwiązaniem naturalnym i jak pokazują przykłady z takich krajów jak Norwegia, Niemcy czy Włochy mogą być tanie, użyteczne i wspierać lokalny przemysł.

Czy Syrena NIXI powieli ten model? Idealnie wpisuje się w Plan elektromobilności promowany przez wicepremiera Mateusza Morawieckiego. Pomysł na produkcję w dawnych zakładach FSO to także wpisanie się w strategię reindustrializacji. Promocja zeroemisyjności i pojazdów elektrycznych, to z kolei, element walki ze smogiem w miastach.

Polskie baterie 

Popczyk: Samochód elektryczny zmusi energetykę w Polsce do transformacji (ROZMOWA)

Jak mówi Arkadiusz Kamiński, CEO AK Motor Polska: „Po raz pierwszy od ponad ćwierć wieku wolności, mamy Rząd w Polsce, który wspiera rodzimy rozwój samochodów.  To znaczy, że wreszcie polski przemysł samochodowy  ma szansę funkcjonować  podobnie jak na Zachodzie. Muszę podkreślić, jak bardzo ważna jest Rządowa Inicjatywa Elektromobilności, bo pozwoliła nam sformułować strategię na rozwój zasobników energii dla nowej Syreny. Przy takim wyzwaniu współpracujemy z instytutami badawczo-rozwojowymi,  z ośrodkami naukowymi oraz firmami o profilu geologiczno-mineralnym.  Rozwój polskich baterii, będąc głównym wyzwaniem do rozwiązania w naszych rodzimych autach, jest nie tylko sprawą techniczną, ale też geopolityczną” .

Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły