DrogiInfrastrukturaWszystko

Szatanik: Chcemy wyciszać ruch samochodowy w centrum Krakowa

Krakowianie mają być współodpowiedzialni za budowanie inteligentnego miasta. Władze miasta wdrażają już inteligentne rozwiązania, które m.in. mają poprawić płynność ruchu, zachęcić do korzystania z komunikacji miejskiej, a tym samym poprawić komfort życia. Chcą jednak, by w planowaniu kolejnych przedsięwzięć współuczestniczyli krakowianie.

– Kraków jest bardzo mocno zaangażowany w ideę i budowę tzw. smart city, czyli miasta, które myśli o mieszkańcach, a nawet wyprzedza ich myśli i jest zbieżne z ich myślami. Najlepszym dowodem na funkcjonowanie w trybie smart jest choćby system inteligentnego sterowania ruchem, system tablic na przystankach tramwajowych, który pokazuje na bieżąco, kiedy dany tramwaj podjedzie – informuje w relacji dla droga.tv Filip Szatanik, kierownik biura prasowego w Urzędzie Miasta Krakowa.

W jego opinii system ten jest na bieżąco rozwijany. Władze miasta chcą, by jego mieszkańcy czuli się w Krakowie komfortowo, by zarządzanie miastem i rozwiązywanie jego istotnych problemów, odbywało się w sposób inteligentny – niebiurokratyczny, zgodny z potrzebami mieszkańców.

– Wszystko to wpisuje się w ideę społeczeństwa obywatelskiego, takiego, w którym to mieszkańcy decydują o tym, w jakim kierunku miasto powinno się rozwijać – mówi dalej Szatanik. – Prowadzimy szerokie konsultacje szeregu ważnych dokumentów dotyczących Krakowa, choćby planistycznych, które określają perspektywy i kierunku rozwoju miasta. Na każdym etapie takich konsultacji uczestniczą mieszkańcy. Jeśli chodzi o poszerzenie strefy płatnego parkowania – jest to obecnie rozważane.

Systemem poszerzania takich stref ostatnio władze miasta podeszły pod drugą obwodnicę. W ten sposób większa część miasta została już objęta strefą, zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców.

– Chcemy, by centrum naszego miasta była strefą wyciszenia, miejscem raczej spacerowym, w którym przynajmniej po części, poruszać by się można komunikacją miejską, a nie samochodem – informuje rzecznik Krakowa. – Chcemy wyciszać ruch samochodowy w centrum miasta. W sukurs temu idą ostatnie zmiany w organizacji ruchu samochodowego. A także poszerzania strefy opłatnego parkowania i oddawania niejako miasta jego mieszkańcom – kończy Szatanik.

Źródło: e-droga.tv


Powiązane artykuły

Morska farma wiatrowa Anholt/Dania. Fot. BiznesAlert.pl/Bartłomiej Sawicki

Dania chce więcej morskich wiatraków. Podwoi moc offshore

19 maja rząd Danii ogłosił wdrożenie pomocy w wysokości 7,7 miliarda euro na wsparcie rozwoju morskiej energii wiatrowej. Ma to...
Zawór gazowy. Źródło: freepik

Ukraina utrzyma dostęp do polskich gazociągów

Gaz-System będzie oferował przepustowość ciągłą na kolejny rok gazowy 2025/2026 w kierunku z Polski na Ukrainę. Polski operator uzgodnił z...

Ponad miliard złotych z KPO na modernizację sieci elektroenergetycznej

Resort klimatu i środowiska podpisał umowę z Polskimi Sieciami Elektroenergetycznymi (PSE) na dofinansowanie inwestycji w infrastrukturę przesyłową. Fundusze wyniosą ponad...

Udostępnij:

Facebook X X X