DrogiInfrastrukturaWszystko

Szmit: Tygrys warmińsko – mazurski z uciętym ogonem?

Poseł PiS Jerzy Szmit wyraził swoje obawy o przyszłość projektu budowy drogi krajowej nr 16 na Warmii i Mazurach. Jak twierdzi jeszcze przed wyborami koalicja PO-PSL ogłaszała podpisanie Kontraktu Terytorialnego z wpisaną do realizacji po stronie rządowej „szesnastką”.Dziś nie ma już na to pieniędzy. Mimo tego, że przed wyborami samorządowymi dużo mówiono o budowie szesnastki w regionie – dziś okazuje się, że nie jest to projekt gotowy do realizacji „na już”. Jak twierdzi poseł Szmit – realizacja „szesnastki”  na Warmii i Mazurach jest uzależniona od znalezienia na to przedsięwzięcie pieniędzy, a jak wiadomo, rząd znajdzie pieniądze tylko na zadania, które są wpisane do PBDK 2014-2023.

– Pod koniec grudnia ub.r. na stronie internetowej ministerstwa infrastruktury ukazał się projekt dokumentu rządowego „Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014–2023”. Zostały w nim zapisane najważniejsze inwestycje drogowe, które będą przez rząd realizowane w najbliższych latach. Niestety, w planie tym nie ujęto najważniejszej drogi w województwie warmińsko– mazurskim, często określana mianem kręgosłupa komunikacyjnego Warmii i Mazur – DK 16 – informuje Jerzy Szmit.


Powiązane artykuły

Będzie drożej o 40-42 procent. I nie tylko na drogach płatnych

Ciężarówki i autobusy zapłacą znacznie więcej za korzystanie z sieci dróg płatnych. Stawki za przejazd mają wzrosnąć o 40-42 proc....
Drogi do CPK foto: www.cpk.pl

Działka pod CPK do wymiany? Właściciel składa propozycję rządowi

Piotr Wielgomas, wiceprezes firmy Dawtona i właściciel działki, przez którą ma przebiegać linia Kolei Dużych Prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego,...
System e-TOLL na autostradzie, Fot. PAP/Roman Zawistowski

Rząd rozszerza sieć dróg płatnych. Firmy transportowe zapłacą więcej

Ministerstwo Finansów planuje rozszerzyć system e-TOLL o kolejne 645 kilometrów dróg oraz podnieść bazową stawkę opłat. Zmiany nie obejmą kierowców...

Udostępnij:

Facebook X X X