InfrastrukturaKolejeWszystko

Szopowska: PKP Intercity jest przygotowana na blokady górników

Blokada torów kolejowych przez strajkujących górników 12 stycznia w Katowicach została po 2,5 godz. Ok. dwie godziny zajęło przywracanie rozkładowego ruchu pociągów. Utrudnienia dotknęły szczególnie pasażerów ok. 20 pociągów. Ruch podciągów koordynował sztab powołany przez PKP PLK. 

– Opóźnienia naszych pociągów bardzo się wahały, w zależności o którym z pociągów mówimy. Dotknęły one co najmniej pięciu pociągów PKP Intercity. Wśród „rekordzistów” pod względem opóźnień znalazł się m.in. TLK Katowice – Szczecin: 106 min. – poinformowała w rozmowie z naszym portalem Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Jej zdaniem pasażerowie w pociągach i na dworcach na bieżąco otrzymywali informacje o sytuacji.

– W związku z blokadą linii PKP Intercity wdrożyło na tej trasie specjalne procedury obsługi klienta: po 30 minutach postoju wydawane były dodatkowe poczęstunki – mówiła dalej rzecznik prasowy PKP Intercity. – W Katowicach na dworcu dla oczekujących wydawane były poczęstunki. Od ponad roku, na wypadek sytuacji awaryjnych, działa u nas centrum wsparcia klienta. Jest to instytucja, w której skład wchodzą przedstawiciele zarówno zarządu infrastruktury, jak i przewoźnika.

Szopowska wyjaśnia, że centrum wsparcia klienta jest odpowiedzialne za koordynację zarówno informacji, jak i uruchomienie transportu zastępczego, kiedy zachodzi taka konieczność.

– Dodatkowo mamy wypracowane standardy związane z przekazywaniem informacji – np. dotyczących możliwości skomunikowań (możliwości poczekania przez inne pociągi, tak, by nasi pasażerowie zdążyli się przesiąść) czy możliwości przesiadek do pociągów innych przewoźników, honorowania biletów przez nich – wyjaśnia rzecznik PKP Intercity. – Ponadto w takich sytuacjach zawsze wydajemy dodatkowy poczęstunek i informujemy pasażerów o możliwości składania reklamacji: jeśli opóźnienie wyniesie ponad godzinę – o możliwości zwrotu 25 proc. wartości biletu, jeśli ponad 2 godz. – zwrotu 50 proc. ceny.

Zuzanna Szopowska dodaje, że w sytuacjach trudno rozwiązywalnych jej firma zwykle umożliwia pasażerom zwrot kosztów całych biletów bez potrącania należności.

– Podejmujemy więc w takich sytuacjach szereg działań związanych z organizowaniem komunikacji zastępczej, bieżącą informacją na pokładzie pociągu, wydawaniem poczęstunków, informowaniem o możliwości reklamacji, jak również ewentualnym honorowaniu biletów innych przewoźników – podsumowuje rzecznik PKP Intercity.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X