Szwecja zostanie partnerem Targów w Hanowerze

24 stycznia 2019, 08:30 Alert

Ten skandynawski kraj postrzegany jest jako lider cyfryzacji i rozwoju nowoczesnych technologii. 

Flaga Szwecji. Źródło: Pixabay
Flaga Szwecji. Źródło: Pixabay

Spotify i Skype

Co roku Hannover Messe wybiera jeden kraj jako partnera dorocznych targów. Szwecja już dawno postawiła na technologie. Wywodzą się z niej takie platformy i usługi jak Spotify, Klarna, Skype, iZettle. Szwedzi starają się także nie pozostawać w tyle w kwestiach elektryfikacji transportu. Rozwój technologii i przemysłu w Szwecji jest silnie powiązany z charakterystyką kraju. Ponad 85 procent mieszkańców żyje w miastach. To powoduje, że mobilność oraz kwestie zanieczyszczeń, efektywności energetycznej i budownictwa odgrywają pierwszoplanową rolę w gospodarce. 

Samochody i telekomunikacja 

Trzema największymi firmami w Szwecji są: Volvo (producent pojazdów), Vattenfall (energetyka) i Ericsson (telekomunikacja).  W dziedzinie obróbki metalu Szwecja osiągnęła 500-procentowy wzrost produkcji w ciągu dwóch dekad.

Energetyka

Szwecja planuje również całkowicie wyeliminować paliwa kopalne z sektora grzewczego (do 2020 roku) i motoryzacyjnego (do 2030 roku). Celem na rok 2040 jest z kolei pozyskiwanie energii, w 100% z OZE. Sposobem na osiągnięcie tego celu ma być budowa farm wiatrowych i magazynów energii. Szwecja do 2045 roku ma się stać neutralna pod względem emisji gazów cieplarnianych.

Hannovermesse.de/Agata Rzędowska