InfrastrukturaKolejeWszystko

Szybciej z Kluczborka do Ostrzeszowa

O 20 minut skróci się podróż z Kluczborka do Ostrzeszowa. Nowe wiaty i wyższe perony już zapewniają lepszy standard obsługi podróżnych. Dzięki modernizacji przejazdów wzrasta też poziom bezpieczeństwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we wrześniu zakończą projekt rewitalizacji 60 km linii Kluczbork – Ostrzeszów.

Dzięki inwestycji Polskich Linii Kolejowych za 260 mln zł pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzić się do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych pojadą pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem krócej o ok. 20 minut, a klienci pociągów regionalnych, zatrzymujących się na każdym przystanku, ok. 10 minut krócej. Po nowych torach składy pojadą ciszej. Wymiana elementów torowiska podwyższy również bezpieczeństwo.

csm_PLK_Kluczbork-Ostrzeszow__1__dd47072d93

Poza skróceniem czasu przejazdu PLK poprawia komfort obsługi pasażerów na 12 peronach. Do końca lipca odnowiono 8, a na pozostałych 4 – w Ostrzeszowie, Byczynie, Biskupicach i Domaninie trwają prace wykończeniowe. Odnowione przystanki mają wyższe, ułatwiające wsiadanie do pociągów perony, wyposażone będą w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Osobom niepełnosprawnym obsługę ułatwią pochylnie, dodatkowe poręcze czy linie bezpieczeństwa z wypukłościami informującymi o krawędzi peronu.

csm_PLK_Kluczbork-Ostrzeszow__3__2550c4d39b

Rewitalizacja trasy z Kluczborka do Ostrzeszowa jest jednym z kilku projektów zrealizowanych pomiędzy Poznaniem a Katowicami, dzięki którym aż o 1,5 godziny skróci się przejazd z Wielkopolski na Śląsk. Ponadregionalny charakter inwestycji PLK ma na celu usprawnienie komunikacji pasażerskiej i towarowej pomiędzy województwem śląskim i wielkopolskim, a co za tym idzie zbliżenie obu regionów pod względem gospodarczym, społeczno-kulturowym oraz turystycznym.

csm_PLK_Kluczbork-Ostrzeszow__4__2097eb4401

Rewitalizacja linii 272 na odcinku z Kluczborka do Ostrzeszowa zakończy się na przełomie sierpnia i września. Na trasie zamontowano już 86 km nowych torów. Na finiszu jest wymiana rozjazdów – z 62 zaplanowanych zamontowano już 48. Trwa także remont przejazdów kolejowo-drogowych – z 36 odnowiono 12.

csm_PLK_Kluczbork-Ostrzeszow__6__781c226d3f

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Powiązane artykuły

Bruksela, Belgia, 20.11.2025. Wicepremier, minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski (2L) i wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej, wysoki przedstawiciel Unii do spraw zagranicznych i polityki bezpieczeństwa Kaja Kallas (3L) przed posiedzeniem Rady do Spraw Zagranicznych (FAC) w Brukseli, 20 bm. (ad) PAP/Wiktor Dąbkowski

Unia ukarze Rosję za dywersję w Polsce? Nie wyklucza sankcji

– Rosja dopuszcza się terroryzmu sponsorowanego przez państwo – oświadczyła szefowa dyplomacji UE Kaja Kallas w związku z aktami dywersji...
17.11.2025. Działania służb przy zniszczonym fragmencie torowiska na trasie Dęblin-Warszawa przy stacji kolejowej Mika, 17 bm. Premier Donald Tusk ogłosił, że doszło do aktu dywersji; eksplozja ładunku wybuchowego zniszczyła tor kolejowy. (amb) PAP/Wojtek Jargiło

Merz-Tusk rozmawiali o dywersji na kolei. Za wcześnie na wskazanie Rosji?

Premier Donald Tusk i kanclerz Niemiec Friedrich Merz rozmawiali o sytuacji polskiej kolei. Dzień przed rozmową niemiecki polityk podkreślał, że...

Koleje wymagają pilnych inwestycji w bezpieczeństwo. Są na to fundusze

Ostatni akt dywersji pokazał społeczeństwu jak istotna infrastruktura kolejowa i jak trudno zapewnić jej bezpieczeństwo. Adrian Furgalski, prezes ZDG TOR...

Udostępnij:

Facebook X X X