O 20 minut skróci się podróż z Kluczborka do Ostrzeszowa. Nowe wiaty i wyższe perony już zapewniają lepszy standard obsługi podróżnych. Dzięki modernizacji przejazdów wzrasta też poziom bezpieczeństwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we wrześniu zakończą projekt rewitalizacji 60 km linii Kluczbork – Ostrzeszów.
Dzięki inwestycji Polskich Linii Kolejowych za 260 mln zł pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzić się do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych pojadą pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem krócej o ok. 20 minut, a klienci pociągów regionalnych, zatrzymujących się na każdym przystanku, ok. 10 minut krócej. Po nowych torach składy pojadą ciszej. Wymiana elementów torowiska podwyższy również bezpieczeństwo.
Poza skróceniem czasu przejazdu PLK poprawia komfort obsługi pasażerów na 12 peronach. Do końca lipca odnowiono 8, a na pozostałych 4 – w Ostrzeszowie, Byczynie, Biskupicach i Domaninie trwają prace wykończeniowe. Odnowione przystanki mają wyższe, ułatwiające wsiadanie do pociągów perony, wyposażone będą w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Osobom niepełnosprawnym obsługę ułatwią pochylnie, dodatkowe poręcze czy linie bezpieczeństwa z wypukłościami informującymi o krawędzi peronu.
Rewitalizacja trasy z Kluczborka do Ostrzeszowa jest jednym z kilku projektów zrealizowanych pomiędzy Poznaniem a Katowicami, dzięki którym aż o 1,5 godziny skróci się przejazd z Wielkopolski na Śląsk. Ponadregionalny charakter inwestycji PLK ma na celu usprawnienie komunikacji pasażerskiej i towarowej pomiędzy województwem śląskim i wielkopolskim, a co za tym idzie zbliżenie obu regionów pod względem gospodarczym, społeczno-kulturowym oraz turystycznym.
Rewitalizacja linii 272 na odcinku z Kluczborka do Ostrzeszowa zakończy się na przełomie sierpnia i września. Na trasie zamontowano już 86 km nowych torów. Na finiszu jest wymiana rozjazdów – z 62 zaplanowanych zamontowano już 48. Trwa także remont przejazdów kolejowo-drogowych – z 36 odnowiono 12.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
O 20 minut skróci się podróż z Kluczborka do Ostrzeszowa. Nowe wiaty i wyższe perony już zapewniają lepszy standard obsługi podróżnych. Dzięki modernizacji przejazdów wzrasta też poziom bezpieczeństwa. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. we wrześniu zakończą projekt rewitalizacji 60 km linii Kluczbork – Ostrzeszów.
Dzięki inwestycji Polskich Linii Kolejowych za 260 mln zł pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzić się do 120 km/h, a towarowe do 80 km/h. Pasażerowie pociągów dalekobieżnych pojadą pomiędzy Kluczborkiem a Ostrzeszowem krócej o ok. 20 minut, a klienci pociągów regionalnych, zatrzymujących się na każdym przystanku, ok. 10 minut krócej. Po nowych torach składy pojadą ciszej. Wymiana elementów torowiska podwyższy również bezpieczeństwo.
Poza skróceniem czasu przejazdu PLK poprawia komfort obsługi pasażerów na 12 peronach. Do końca lipca odnowiono 8, a na pozostałych 4 – w Ostrzeszowie, Byczynie, Biskupicach i Domaninie trwają prace wykończeniowe. Odnowione przystanki mają wyższe, ułatwiające wsiadanie do pociągów perony, wyposażone będą w nowe wiaty, ławki i oświetlenie. Osobom niepełnosprawnym obsługę ułatwią pochylnie, dodatkowe poręcze czy linie bezpieczeństwa z wypukłościami informującymi o krawędzi peronu.
Rewitalizacja trasy z Kluczborka do Ostrzeszowa jest jednym z kilku projektów zrealizowanych pomiędzy Poznaniem a Katowicami, dzięki którym aż o 1,5 godziny skróci się przejazd z Wielkopolski na Śląsk. Ponadregionalny charakter inwestycji PLK ma na celu usprawnienie komunikacji pasażerskiej i towarowej pomiędzy województwem śląskim i wielkopolskim, a co za tym idzie zbliżenie obu regionów pod względem gospodarczym, społeczno-kulturowym oraz turystycznym.
Rewitalizacja linii 272 na odcinku z Kluczborka do Ostrzeszowa zakończy się na przełomie sierpnia i września. Na trasie zamontowano już 86 km nowych torów. Na finiszu jest wymiana rozjazdów – z 62 zaplanowanych zamontowano już 48. Trwa także remont przejazdów kolejowo-drogowych – z 36 odnowiono 12.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.