AlertEnergetykaGaz.

Tandemy mają uratować Nord Stream 2 przed dalszym opóźnieniem

Budowa na morzu. Fot. Nord Stream 2

Budowa na morzu. Fot. Nord Stream 2

Duńska Agencja Energii wymaga od Rosjan wykorzystania do budowy Nord Stream 2 statków, których nie mają obecnie w dyspozycji. Chcą więc przekonać Agencję, aby zmieniła wymogi i dopuściła pracę tandemów.

DEA domaga się, aby statki budujące ostatni fragment Nord Stream 2 na Morzu Bałtyckim posiadały system aktywnego pozycjonowania, który pozwala im działać automatycznie dzięki pracy sensorów. Taki system jest na wyposażeniu Akademika Czerskiego zakotwiczonego w porcie Nachodka na rosyjskim Dalekim Wschodzie, ale nie może on szybko pojawić się na Bałtyku. Z tego względu Rosjanie zwrócili się do DEA o zgodę na rozwiązanie alternatywne w postaci wykorzystania tandemu dwóch barek Fortuna i Defender bez pozycjonowania z jednostkami posiadającymi ten system, odpowiednio Smit Kamarą i Mustangiem. DEA wciąż nie odpowiedziała na wniosek konstruktorów Nord Stream 2.

Gazociąg Nord Stream 2 miał pierwotnie powstać z końcem 2019 roku i zapewnić przepustowość 55 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie na poczet ominięcia szlaku dostaw przez Ukrainę na korzyść trasy przez Niemcy. Opóźnienie projektu wynikało z oczekiwania na decyzję Duńczyków o dopuszczeniu do budowy na ich wodach terytorialnych, a potem z wprowadzenia sankcji USA, które wypłoszyły z placu budowy szwajcarską firmę Allseas. Władze rosyjskie przyznają, że Nord Stream 2 powstanie do końca 2020 roku lub w pierwszym kwartale 2021 roku. Opóźnienie może być jeszcze większe, jeśli nie uda się zapewnić statków potrzebnych do budowy.

Neftegaz.ru/Wojciech Jakóbik


Powiązane artykuły

Unia zmienia magazyny gazu. Czy obniży ceny w zimie?

Unia Europejska wprowadziła zmiany w przepisach dotyczących obowiązkowego napełniania magazynów gazu, umożliwiając państwom członkowskim większą elastyczność w realizacji tego celu....
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?

Gazprom zaciera ręce. Holandia pozwala mu odzyskać zamrożone aktywa

Sąd Okręgowy w Hadze uchylił nakaz zajęcia aktywów dwóch spółek kontrolowanych przez Gazprom. Rosyjski gigant energetyczny odzyskał swoje udziały z...

Udostępnij:

Facebook X X X