Najważniejsze informacje dla biznesu

Japończycy szykują inteligentne tankowce elektryczne

Japońska firma Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamierza wprowadzić do użytku statki zeroemisyjne. Chce dostarczyć w 2022 roku pierwszy tankowiec zasilany w pełni bateriami litowo-jonowymi, który posłuży do bunkierki w Zatoce Tokijskiej.

Posłuży temu spółka Asahi MOL Tankers powołana przez MOL oraz spółkę Asahi Tanker, które razem mają oferować jednostki nisko- i zeroemisyjne na rynku globalnym ze szczególnym naciskiem na Tokio, Singapur i Londyn. Obecnie ta firma jest operatorem dwudziestu pięciu jednostek pływających po wodach Azji oraz Oceanii.

MOL planuje obniżyć emisję gazów cieplarnianych do 2035 roku o 45 procent w stosunku do 2019 roku. Zamierza również wykorzystywać inne paliwa przejściowe, jak LNG i biodiesel. Chce mieć 90 tankowców opalanych LNG w 2030 roku i 110 statków wykorzystujących paliwa alternatywne w 2035 roku. MOL chce wydać na technologie niskoemisyjne i dekarbonizacyjne 1,81 mld dolarów między 2021 a 2023 rokiem.

Japończycy są pod szczególną presją odnalezienia rozwiązań służących ochronie klimatu oraz środowiska. W 2020 roku doszło do wycieku ropy na Mauritiusie z jednostki pływającej na zlecenie MOL. Z tego względu powstał także plan rozwoju technologii sztucznej inteligencji poprawiających bezpieczeństwo żeglugi.

MOL/Wojciech Jakóbik

Japońska firma Mitsui O.S.K. Lines (MOL) zamierza wprowadzić do użytku statki zeroemisyjne. Chce dostarczyć w 2022 roku pierwszy tankowiec zasilany w pełni bateriami litowo-jonowymi, który posłuży do bunkierki w Zatoce Tokijskiej.

Posłuży temu spółka Asahi MOL Tankers powołana przez MOL oraz spółkę Asahi Tanker, które razem mają oferować jednostki nisko- i zeroemisyjne na rynku globalnym ze szczególnym naciskiem na Tokio, Singapur i Londyn. Obecnie ta firma jest operatorem dwudziestu pięciu jednostek pływających po wodach Azji oraz Oceanii.

MOL planuje obniżyć emisję gazów cieplarnianych do 2035 roku o 45 procent w stosunku do 2019 roku. Zamierza również wykorzystywać inne paliwa przejściowe, jak LNG i biodiesel. Chce mieć 90 tankowców opalanych LNG w 2030 roku i 110 statków wykorzystujących paliwa alternatywne w 2035 roku. MOL chce wydać na technologie niskoemisyjne i dekarbonizacyjne 1,81 mld dolarów między 2021 a 2023 rokiem.

Japończycy są pod szczególną presją odnalezienia rozwiązań służących ochronie klimatu oraz środowiska. W 2020 roku doszło do wycieku ropy na Mauritiusie z jednostki pływającej na zlecenie MOL. Z tego względu powstał także plan rozwoju technologii sztucznej inteligencji poprawiających bezpieczeństwo żeglugi.

MOL/Wojciech Jakóbik

Najnowsze artykuły