Tauron podaje, że liczba osób korzystających z elektronicznej obsługi systematycznie rośnie. Z kanału online korzysta ponad 21 procent jego klientów. Firma zapowiada dalszą digitalizację, co ma poprawić i przyspieszyć obsługę.
Tauron podaje, że najbardziej popularne interaktywne formularze to: „wniosek o przyłączenie do sieci”, ,„zgłaszanie przyłączenia mikroinstalacji” i formularz kontaktowy „napisz do nas”. Spółka ma w planach zaprojektowanie elektronicznej obsługi wszystkich spraw związanych z przyłączeniem klientów do sieci, ponieważ jest to najpopularniejszy proces obsługowy.
– Najdynamiczniej rozwijającym się kanałem obsługowym są formularze elektroniczne, które udostępniamy klientom na naszej stronie internetowej. Na pogrupowanych tematycznie podstronach klienci znajdują gotowe formatki, pozwalające na sprawne przygotowanie dokumentów i przekazanie danych, koniecznych do załatwieniu konkretnych spraw. Takich formularzy mamy 16 na stronie www.tauron-dystrybucja.pl. Dwa kolejne zostaną udostępnione w najbliższym czasie – mówi Marcin Marzyński, wiceprezes Tauron Dystrybucji.
W trakcie przygotowywania jest np. formularz on-line pozwalający na elektroniczne zgłaszanie przydomowych magazynów energii. Firma zaznacza, że blisko 20 procent klientów przesyła dokumenty drogą pocztową. Z roku na rok jednak widoczny jest wzrost zainteresowania obsługą i formularzami on-line. Z interaktywnych wniosków przygotowanych przez TD korzysta blisko 40 procent wszystkich klientów, załatwiających swoje sprawy elektronicznie. W pierwszym kwartale 2024 roku formularze zostały wykorzystane przez klientów blisko 48 tys. razy.
W pierwszym kwartale tego roku klienci zwrócili się do Tauron Dystrybucji za pomocą elektronicznych kanałów obsługi ponad 125 tys. razy, a wykorzystywane do tego narzędzia to m.in. elektroniczne formularze, webchat i elektroniczne Biuro Obsługi Klienta „Moja Dystrybucja” oraz aplikacja eLicznik.
Tauron / Jędrzej Stachura