icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

SAB, czyli innowacje na poważnie. Tauron zmienia filozofię biznesu

Artykuł „Tauron wytycza kierunki rozwoju w energetyce” opublikowany przez „Puls Biznesu” opisuje nowatorskie posunięcie Tauronu – Strategiczną Agendę Badawczą (SAB). Jest to dokument, który przedsiębiorstwo stworzyło, by nazwać konkretne pola, na których miałyby być wdrażane innowacje: są to klient i jego potrzeby, inteligentne usługi sieciowe, energetyka rozproszona oraz niskoemisyjne technologie wytwarzania.

SAB zawiera wyzwanie i określa szanse przed Tauronem, który jest największym dystrybutorem energii elektrycznej w Polsce. „Puls Biznesu” opisuje konstrukcję dokumentu, jego elementy, wzajemne ich powiązania i plany wdrażania założeń. Dla każdego kierunku utworzono odrębny portfel projektów, w którym znajdziemy kluczowe wyzwania, cele rozwojowe oraz obszary badawcze. Taka konstrukcja SAB wesprze proces wyboru konkretnych projektów i odrzucenia innych, jak również pozwoli na optymalną alokację zasobów finansowych – czytamy.

Tauron

Do grona partnerów należą też dostawcy technologii oraz know-how, reprezentowani zarówno przez duże koncerny przemysłowe, jak również przez małe firmy, głównie start-upy. Już trwają projekty, w ramach których start-upy przygotowują rozwiązaniausprawniające funkcjonowanie istniejącej infrastruktury oraz umożliwiające budowę nowych biznesów. „Wdrożenia realizowane są w ramach Pilot Makera — jednego z najbardziej zaawansowanych programów współpracy start- -upów z dużymi korporacjami na polskim rynku. Przy budowie programu przedstawiono szeroką listę potrzebnych rozwiązań innowacyjnych z dziewięciu obszarów obejmujących właściwie cały łańcuch wartości Grupy Tauron od wydobycia węgla kamiennego po obsługę klienta” – podaje „Puls Biznesu”.

Broda: Innowacje pozwolą na redefinicję biznesu

W wywiadzie dla „Pulsu Biznesu” Jarosław Broda, wiceprezes Tauron Polska Energia ds. zarządzania majątkiem i rozwoju mówił, że w obliczu obecnej sytuacji sektora energetycznego w Europie, innowacje są koniecznością. Według niego, rozwój OZE czy elektromobilności to pola, które stwarzają przed Tauronem nowe możliwości. – Będą one nas jednak zmuszały do redefinicji modelu biznesowego – zaznaczył Broda. Dodał, że w efekcie wewnętrznej rewolucji, w 2025 r. aż 25 proc. przychodów Grupy Tauron będzie pochodziło z nowych biznesów.

Zapytany przez „Puls Biznesu” o skalę i sens SAB, Broda odpowiedział: – Obserwujemy zmiany technologiczne w branżach, w których działamy, ale bardzo istotne jest dla nas przeformułowanie strategii działania, a co za tym idzie, całej filozofii biznesowej i sposobu myślenia.

Puls Biznesu

Artykuł „Tauron wytycza kierunki rozwoju w energetyce” opublikowany przez „Puls Biznesu” opisuje nowatorskie posunięcie Tauronu – Strategiczną Agendę Badawczą (SAB). Jest to dokument, który przedsiębiorstwo stworzyło, by nazwać konkretne pola, na których miałyby być wdrażane innowacje: są to klient i jego potrzeby, inteligentne usługi sieciowe, energetyka rozproszona oraz niskoemisyjne technologie wytwarzania.

SAB zawiera wyzwanie i określa szanse przed Tauronem, który jest największym dystrybutorem energii elektrycznej w Polsce. „Puls Biznesu” opisuje konstrukcję dokumentu, jego elementy, wzajemne ich powiązania i plany wdrażania założeń. Dla każdego kierunku utworzono odrębny portfel projektów, w którym znajdziemy kluczowe wyzwania, cele rozwojowe oraz obszary badawcze. Taka konstrukcja SAB wesprze proces wyboru konkretnych projektów i odrzucenia innych, jak również pozwoli na optymalną alokację zasobów finansowych – czytamy.

Tauron

Do grona partnerów należą też dostawcy technologii oraz know-how, reprezentowani zarówno przez duże koncerny przemysłowe, jak również przez małe firmy, głównie start-upy. Już trwają projekty, w ramach których start-upy przygotowują rozwiązaniausprawniające funkcjonowanie istniejącej infrastruktury oraz umożliwiające budowę nowych biznesów. „Wdrożenia realizowane są w ramach Pilot Makera — jednego z najbardziej zaawansowanych programów współpracy start- -upów z dużymi korporacjami na polskim rynku. Przy budowie programu przedstawiono szeroką listę potrzebnych rozwiązań innowacyjnych z dziewięciu obszarów obejmujących właściwie cały łańcuch wartości Grupy Tauron od wydobycia węgla kamiennego po obsługę klienta” – podaje „Puls Biznesu”.

Broda: Innowacje pozwolą na redefinicję biznesu

W wywiadzie dla „Pulsu Biznesu” Jarosław Broda, wiceprezes Tauron Polska Energia ds. zarządzania majątkiem i rozwoju mówił, że w obliczu obecnej sytuacji sektora energetycznego w Europie, innowacje są koniecznością. Według niego, rozwój OZE czy elektromobilności to pola, które stwarzają przed Tauronem nowe możliwości. – Będą one nas jednak zmuszały do redefinicji modelu biznesowego – zaznaczył Broda. Dodał, że w efekcie wewnętrznej rewolucji, w 2025 r. aż 25 proc. przychodów Grupy Tauron będzie pochodziło z nowych biznesów.

Zapytany przez „Puls Biznesu” o skalę i sens SAB, Broda odpowiedział: – Obserwujemy zmiany technologiczne w branżach, w których działamy, ale bardzo istotne jest dla nas przeformułowanie strategii działania, a co za tym idzie, całej filozofii biznesowej i sposobu myślenia.

Puls Biznesu

Najnowsze artykuły