InfrastrukturaWszystkoŻegluga

Terminal Frankfurt nad Odrą pozwala optymalizować łańcuchy dostaw na linii Wschód-Zachód 

Na terenie terminalu firmy PCC Intermodal we Frankfurcie nad Odrą odbyła się uroczystość uruchomienia suwnicy bramowej. Podczas wydarzenia gościom zaprezentowany został rozbudowany w procesie inwestycyjnym obiekt. Dzięki rozbudowie terminal zyskał nowe moce. 

– Terminal Frankfurt nad Odrą to jeden z pięciu zarządzanych przez PCC Intermodal SA terminali przeładunkowych – informuje nasz portal Monika Konsor-Fąferek, dyrektor ds. marketingu i rozwoju spółki PCC Intermodal SA.

Spółka operuje w ramach sieci regularnych połączeń kontenerowych pomiędzy terminalami morskimi w portach: Rotterdam, Antwerpia, Hamburg, Gdańsk i Gdynia, a terminalami lądowymi zlokalizowanymi w najważniejszych z punktu widzenia rozwoju gospodarczego regionach: Kutno (Centralna Polska), Brzeg Dolny (Dolny Śląsk), Gliwice (Górny Śląsk), Dębica (Podkarpacie) oraz Frankfurt Oder (rejon Berlina i Brandenburgii).

Terminal we Frankfurcie jest własnością miasta Frankfurt n. Odrą – stwierdza dalej dyr. Monika Konsor-Fąferek. – W 2012 roku obiekt ten został oddany PCC Intermodal SA do zarządzania na bazie wieloletnich umów najmu. Spółka poniosła na terminalu nakłady inwestycyjne rzędu 1,4 mln euro.

Według dyrektor ds. marketingu i rozwoju PCC Intermodal obecnie proces inwestycyjny został zakończony, terminal może obsługiwać pociągi na czterech pełnej długości torach, zlokalizowanych po obu stronach terminalu, przeładunki obsługiwane są przez dwie mobilne maszyny przeładunkowe typu reachstacker oraz nowoczesną suwnicę bramową.

– Dzięki inwestycjom parametry obiektu wzrosły do ponad 100 tys. TEU rocznych możliwości przeładunkowych, możliwości składowe obiektu to 1000 TEU – informuje Monika Konsor-Fąferek. – W bezpośrednim sąsiedztwie terminalu miasto planuje w niedługim czasie pobudować specjalną strefę logistyczną, z pełną infrastrukturą magazynową.

– Dziś terminal pozwala optymalizować łańcuchy dostaw na linii Wschód-Zachód, jest hubem, dzięki któremu możemy w sposób szybki i sprawny obsługiwać strumienie ładunków w rejonie Berlina i Brandenburgii – ocenia na zakończenie dyr. Monika Konsor-Fąferek.


Powiązane artykuły

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

40-letni okręt podwodny pilnuje Polski. Czy umowa z Koreą to zmieni?

Na Bałtyku rośnie zagrożenie hybrydowe ze strony Rosji. Statki powiązane z flotą cieni są widziane w pobliżu podmorskiej infrastruktury (również...

Udostępnij:

Facebook X X X