InfrastrukturaWszystkoŻegluga

Terminal Frankfurt nad Odrą pozwala optymalizować łańcuchy dostaw na linii Wschód-Zachód 

Na terenie terminalu firmy PCC Intermodal we Frankfurcie nad Odrą odbyła się uroczystość uruchomienia suwnicy bramowej. Podczas wydarzenia gościom zaprezentowany został rozbudowany w procesie inwestycyjnym obiekt. Dzięki rozbudowie terminal zyskał nowe moce. 

– Terminal Frankfurt nad Odrą to jeden z pięciu zarządzanych przez PCC Intermodal SA terminali przeładunkowych – informuje nasz portal Monika Konsor-Fąferek, dyrektor ds. marketingu i rozwoju spółki PCC Intermodal SA.

Spółka operuje w ramach sieci regularnych połączeń kontenerowych pomiędzy terminalami morskimi w portach: Rotterdam, Antwerpia, Hamburg, Gdańsk i Gdynia, a terminalami lądowymi zlokalizowanymi w najważniejszych z punktu widzenia rozwoju gospodarczego regionach: Kutno (Centralna Polska), Brzeg Dolny (Dolny Śląsk), Gliwice (Górny Śląsk), Dębica (Podkarpacie) oraz Frankfurt Oder (rejon Berlina i Brandenburgii).

Terminal we Frankfurcie jest własnością miasta Frankfurt n. Odrą – stwierdza dalej dyr. Monika Konsor-Fąferek. – W 2012 roku obiekt ten został oddany PCC Intermodal SA do zarządzania na bazie wieloletnich umów najmu. Spółka poniosła na terminalu nakłady inwestycyjne rzędu 1,4 mln euro.

Według dyrektor ds. marketingu i rozwoju PCC Intermodal obecnie proces inwestycyjny został zakończony, terminal może obsługiwać pociągi na czterech pełnej długości torach, zlokalizowanych po obu stronach terminalu, przeładunki obsługiwane są przez dwie mobilne maszyny przeładunkowe typu reachstacker oraz nowoczesną suwnicę bramową.

– Dzięki inwestycjom parametry obiektu wzrosły do ponad 100 tys. TEU rocznych możliwości przeładunkowych, możliwości składowe obiektu to 1000 TEU – informuje Monika Konsor-Fąferek. – W bezpośrednim sąsiedztwie terminalu miasto planuje w niedługim czasie pobudować specjalną strefę logistyczną, z pełną infrastrukturą magazynową.

– Dziś terminal pozwala optymalizować łańcuchy dostaw na linii Wschód-Zachód, jest hubem, dzięki któremu możemy w sposób szybki i sprawny obsługiwać strumienie ładunków w rejonie Berlina i Brandenburgii – ocenia na zakończenie dyr. Monika Konsor-Fąferek.


Powiązane artykuły

Drogi do CPK foto: www.cpk.pl

Działka pod CPK do wymiany? Właściciel składa propozycję rządowi

Piotr Wielgomas, wiceprezes firmy Dawtona i właściciel działki, przez którą ma przebiegać linia Kolei Dużych Prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego,...
System e-TOLL na autostradzie, Fot. PAP/Roman Zawistowski

Rząd rozszerza sieć dróg płatnych. Firmy transportowe zapłacą więcej

Ministerstwo Finansów planuje rozszerzyć system e-TOLL o kolejne 645 kilometrów dróg oraz podnieść bazową stawkę opłat. Zmiany nie obejmą kierowców...

Chiny wprowadzają specjalne opłaty dla statków sojuszników USA

Chińskie ministerstwo transportu ogłosiło w piątek wprowadzenie od 14 października specjalnej opłaty portowej dla statków powiązanych z USA. Decyzja jest...

Udostępnij:

Facebook X X X