InfrastrukturaKolejeWszystko

Torpol S.A emituje obligacje

Rok po udanym debiucie na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, Torpol S.A., lider polskiego sektora inwestycji kolejowych i tramwajowych, wyemituje 3-letnie obligacje o łącznej wartości 40 mln zł. Środki pozyskane z emisji pozwolą na zwolnienie limitów bankowych i lepsze przygotowanie pod nadchodzące duże projekty z nowej perspektywy. Emisja obejmie 40.000 sztuk obligacji niezabezpieczonych, z 36-miesięcznym terminem wykupu. Wartość nominalna jednej obligacji wyniesie 1 tys. zł.W ciągu roku od debiutu na Giełdzie Papierów Wartościowych sukcesywnie poprawiamy strukturę finansową naszej Grupy. Emisja obligacji to kolejny krok na tej drodze. Dzięki emisji wydłużamy okres finansowania do 3 lat oraz zwiększamy elastyczność pozyskiwania środków obrotowych. W ten sposób przygotowujemy się do fali przetargów kolejowych z nowej perspektywy finansowej – mówi Michał Ulatowski, wiceprezes zarządu Torpol S.A., dyrektor ds. finansowych.

Torpol konsekwentnie utrzymuje bardzo dobrą sytuację finansową. Grupa nie posiada zadłużenia finansowego netto, a zanualizowany wskaźnik zadłużenia netto do EBITDA na koniec marca 2015 r. ukształtował się na ujemnym poziomie -3,29. Celem spółki jest uzyskanie optymalnej struktury finansowania działalności pod kątem planowanych nakładów inwestycyjnych na infrastrukturę w Polsce i krajach skandynawskich.

W zależności od oczekiwań inwestorów Torpol podejmie działania, aby powyższe papiery dłużne były notowane na rynku obligacji ASO Bondspot. Organizatorem i agentem emisji jest Bank Handlowy w Warszawie S.A. Doceniamy profesjonalizm, organizację emisji i sprawne działanie Banku Handlowego, które dały nam dużą wartość dodaną. Dlatego rozwijamy współpracę z Bankiem Handlowym na różnych płaszczyznach. Liczymy, że ewentualne notowania obligacji poprawią transparentność spółki i tego instrumentu. Jeśli takie będzie oczekiwanie inwestorów, w krótkim okresie wprowadzimy obligacje do notowań – kontynuuje Ulatowski.

Plany Torpolu związane są z doskonałymi wynikami finansowymi i dużym portfelem zamówień praktycznie do roku 2016, którego wartość na koniec I kwartału 2015 r. wynosiła 1,5 mld zł netto. W pierwszym kwartale 2015 r. Torpol wypracował sprzedaż na poziomie 156 mln zł, co stanowi wzrost o 91 proc. w porównaniu do podobnego okresu poprzedniego roku oraz zysk netto 4,4 mln zł, czyli czterokrotnie więcej niż w I kw. 2014 r. Walne Zgromadzenie zdecydowało o wypłacie dywidendy za 2014 r. w kwocie 0,5 zł na jedną akcję, czyli łącznie akcjonariuszom spółka wypłaci 11,5 mln zł.

Optymistyczne spojrzenie w przyszłość wynika z jednej strony z portfela zamówień gwarantującego pracę do 2016 włącznie, ale także z umocnienia pozycji firmy na rynku norweskim. Wartość naszego portfela zamówień w Norwegii wyniosła ok. 90 mln zł. Posiadamy solidne fundamenty, aby rozwijać się również na pozostałych rynkach skandynawskich. Interesująco wygląda również rynek bałkański – przypomina Tomasz Sweklej, prezes zarządu Torpol S.A.

Źródło: Torpol S.A.


Powiązane artykuły

Bruksela, Belgia, 20.11.2025. Wicepremier, minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski (2L) i wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej, wysoki przedstawiciel Unii do spraw zagranicznych i polityki bezpieczeństwa Kaja Kallas (3L) przed posiedzeniem Rady do Spraw Zagranicznych (FAC) w Brukseli, 20 bm. (ad) PAP/Wiktor Dąbkowski

Unia ukarze Rosję za dywersję w Polsce? Nie wyklucza sankcji

– Rosja dopuszcza się terroryzmu sponsorowanego przez państwo – oświadczyła szefowa dyplomacji UE Kaja Kallas w związku z aktami dywersji...
17.11.2025. Działania służb przy zniszczonym fragmencie torowiska na trasie Dęblin-Warszawa przy stacji kolejowej Mika, 17 bm. Premier Donald Tusk ogłosił, że doszło do aktu dywersji; eksplozja ładunku wybuchowego zniszczyła tor kolejowy. (amb) PAP/Wojtek Jargiło

Merz-Tusk rozmawiali o dywersji na kolei. Za wcześnie na wskazanie Rosji?

Premier Donald Tusk i kanclerz Niemiec Friedrich Merz rozmawiali o sytuacji polskiej kolei. Dzień przed rozmową niemiecki polityk podkreślał, że...

Koleje wymagają pilnych inwestycji w bezpieczeństwo. Są na to fundusze

Ostatni akt dywersji pokazał społeczeństwu jak istotna infrastruktura kolejowa i jak trudno zapewnić jej bezpieczeństwo. Adrian Furgalski, prezes ZDG TOR...

Udostępnij:

Facebook X X X