icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Wypadek Ubera na autopilocie komplikuje plany Toyoty

W maju 2018 roku Toyota Research Institute złożył wniosek o zmianę przeznaczenia gruntów w Michigan Technical Resource Park w Ottawa Lake (MITRP) po to by utworzyć tam 24 hektarowy obiekt przeznaczony do badań nad pojazdami autonomicznymi.

Poligon doświadczalny na wyłączność

MITRP to park technologiczny i poligon doświadczalny służący producentom samochodów. Nowy tor testowy, który powstaje z myślą o rozwijaniu technologii autonomicznej jazdy będzie dostępny tylko dla Toyoty. Ma być na nim możliwe symulowanie miejskiego ruchu ulicznego, ruchu na drogach szerokopasmowych, zjazdy i wjazdy na autostrady.

Testy wstrzymane po wypadku w Arizonie

Toyota zawiesiła testy autonomicznych pojazdów na drogach publicznych w Michigan i Kalifornii po wypadku z udziałem autonomicznego auta UBER w Tempe w Arizonie, który wydarzył się w tym roku.

Potencjał i inwestycje

Japoński producent aut inwestuje w rozwój technologii w USA widząc w rynku amerykańskim duży potencjał. Firma zainwestowała w American Center for Mobility, niezależny ośrodek testowy w Willow Run gdzie otwarto w kwietniu 2018 roku pierwszą testową autostradę stworzoną z myślą o autonomicznych pojazdach. W rozwój tego projektu oprócz Toyoty zaangażowali się następujący producenci samochodów: Hyundai, Ford i Subaru. Toyota ma też już jeden ośrodek do testowania pojazdów w Mcity na terenie Uniwersytety Michigan.

Digital Trends/Detroit News/Agata Rzędowska

W maju 2018 roku Toyota Research Institute złożył wniosek o zmianę przeznaczenia gruntów w Michigan Technical Resource Park w Ottawa Lake (MITRP) po to by utworzyć tam 24 hektarowy obiekt przeznaczony do badań nad pojazdami autonomicznymi.

Poligon doświadczalny na wyłączność

MITRP to park technologiczny i poligon doświadczalny służący producentom samochodów. Nowy tor testowy, który powstaje z myślą o rozwijaniu technologii autonomicznej jazdy będzie dostępny tylko dla Toyoty. Ma być na nim możliwe symulowanie miejskiego ruchu ulicznego, ruchu na drogach szerokopasmowych, zjazdy i wjazdy na autostrady.

Testy wstrzymane po wypadku w Arizonie

Toyota zawiesiła testy autonomicznych pojazdów na drogach publicznych w Michigan i Kalifornii po wypadku z udziałem autonomicznego auta UBER w Tempe w Arizonie, który wydarzył się w tym roku.

Potencjał i inwestycje

Japoński producent aut inwestuje w rozwój technologii w USA widząc w rynku amerykańskim duży potencjał. Firma zainwestowała w American Center for Mobility, niezależny ośrodek testowy w Willow Run gdzie otwarto w kwietniu 2018 roku pierwszą testową autostradę stworzoną z myślą o autonomicznych pojazdach. W rozwój tego projektu oprócz Toyoty zaangażowali się następujący producenci samochodów: Hyundai, Ford i Subaru. Toyota ma też już jeden ośrodek do testowania pojazdów w Mcity na terenie Uniwersytety Michigan.

Digital Trends/Detroit News/Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły