icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Ursus Bus: Polski eBus powinien wyróżniać się designem i technologiami

Autobus elektryczny nowej generacji ma nie tylko składać się z polskich komponentów; chcemy, by czymś się wyróżniał, by budził powszechny zachwyt – mówił przewodniczący rady nadzorczej Ursus Bus Maciej Srebro. Pomoże w tym firma, która m.in. brała udział w produkcji filmu Wonder Woman.

We wtorek w Warszawie do konsorcjum „Polski E-BUS”, którego inicjatorem i liderem jest spółka Ursus Bus, przystąpiły dwie nowe firmy; Platige Image i REDS. Platgie Image będzie odpowiedzialne za rozwiązania w dziedzinie designu, kompetencje kreatywne, REDS – za optymalizację zużycia energii i szkolenie kierowców.

„Chcemy, by nasz nowoczesny autobus został towarem eksportowym, opartym o polską myśl inżynieryjną oraz budującym swoją przewagę rynkową poprzez design i nowe technologie” – mówił Srebro.

Prezes Ursusa Karol Zarajczyk powiedział, że firmie zależy na tym, by konsorcjum „było jak najszersze”, by znalazły się w nim firmy z różnych branż, nawet takie, które „na pierwszy rzut oka nie pasują do transportu publicznego”.

Studio Platige Image jest znane z krótkometrażowych animacji, m.in. Katedry (2002), Sztuki spadania (2004), Arka (2007), Kinematograf (2009), Paths of Hate (2010) oraz cinematików do serii gier Wiedźmin. Studio realizowało efekty specjalne do filmów fabularnych, np. „Melancholii” i „Antychrysta” Larsa von Triera, Essential Killing w reżyserii Jerzego Skolimowskiego, „Katyń” Andrzeja Wajdy czy „Popiełuszko” czy „Wolność jest w nas” Rafała Wierzyńskiego. Wzięło też udział w produkcji filmu Wonder Woman. Zespół projektów specjalnych Platige Image Fish Ladder pracował z Europejską Agencją Kosmiczną czy Instytutem Automatyki i Pomiarów.
„W dzisiejszym świecie kompetencje kreatywne pełnią szczególną funkcję w całej gospodarce, także w przemyśle. Są nie tylko platformą do budowania tożsamości produktu, ale przede wszystkim angażowania w ten proces wiedzy i perspektyw wykraczających poza pojedyncze dyscypliny (…) Projekt autobusów nowej generacji może być tego świetnym przykładem” – powiedział Marcin Kobyłecki z zarządu Platige Image.

Prezes startupu REDS, Marek Cichy dodał, że jego firma wniesie do konsorcjum wiedzę, którą obecnie wykorzystuje w systemie Eco Driving – to system informatyczny, który bada statystycznie, jak dany pojazd jest wykorzystywany od strony efektywności energetycznej. Obecnie system ten stosowany jest w transporcie kolejowym, ale doświadczenia będzie można łatwo przenieść do e- busów.

Ursus Bus to powstała w 2015 r. spółka z polskim kapitałem, której zadaniem będzie budowa i sprzedaż autobusów i trolejbusów. Jej udziałowcami są Ursus SA i AMZ Kutno. W czerwcu 2017 r. Ursus Bus podpisał umowę założycielską konsorcjum Polski E-BUS. Celem tej inicjatywy jest poszukiwanie rozwiązań dla transportu miejskiego w oparciu o autobusy elektryczne. Konsorcjum ma stworzyć projekt nowego polskiego autobusu elektrycznego następnej generacji.

Polska Agencja Prasowa

Autobus elektryczny nowej generacji ma nie tylko składać się z polskich komponentów; chcemy, by czymś się wyróżniał, by budził powszechny zachwyt – mówił przewodniczący rady nadzorczej Ursus Bus Maciej Srebro. Pomoże w tym firma, która m.in. brała udział w produkcji filmu Wonder Woman.

We wtorek w Warszawie do konsorcjum „Polski E-BUS”, którego inicjatorem i liderem jest spółka Ursus Bus, przystąpiły dwie nowe firmy; Platige Image i REDS. Platgie Image będzie odpowiedzialne za rozwiązania w dziedzinie designu, kompetencje kreatywne, REDS – za optymalizację zużycia energii i szkolenie kierowców.

„Chcemy, by nasz nowoczesny autobus został towarem eksportowym, opartym o polską myśl inżynieryjną oraz budującym swoją przewagę rynkową poprzez design i nowe technologie” – mówił Srebro.

Prezes Ursusa Karol Zarajczyk powiedział, że firmie zależy na tym, by konsorcjum „było jak najszersze”, by znalazły się w nim firmy z różnych branż, nawet takie, które „na pierwszy rzut oka nie pasują do transportu publicznego”.

Studio Platige Image jest znane z krótkometrażowych animacji, m.in. Katedry (2002), Sztuki spadania (2004), Arka (2007), Kinematograf (2009), Paths of Hate (2010) oraz cinematików do serii gier Wiedźmin. Studio realizowało efekty specjalne do filmów fabularnych, np. „Melancholii” i „Antychrysta” Larsa von Triera, Essential Killing w reżyserii Jerzego Skolimowskiego, „Katyń” Andrzeja Wajdy czy „Popiełuszko” czy „Wolność jest w nas” Rafała Wierzyńskiego. Wzięło też udział w produkcji filmu Wonder Woman. Zespół projektów specjalnych Platige Image Fish Ladder pracował z Europejską Agencją Kosmiczną czy Instytutem Automatyki i Pomiarów.
„W dzisiejszym świecie kompetencje kreatywne pełnią szczególną funkcję w całej gospodarce, także w przemyśle. Są nie tylko platformą do budowania tożsamości produktu, ale przede wszystkim angażowania w ten proces wiedzy i perspektyw wykraczających poza pojedyncze dyscypliny (…) Projekt autobusów nowej generacji może być tego świetnym przykładem” – powiedział Marcin Kobyłecki z zarządu Platige Image.

Prezes startupu REDS, Marek Cichy dodał, że jego firma wniesie do konsorcjum wiedzę, którą obecnie wykorzystuje w systemie Eco Driving – to system informatyczny, który bada statystycznie, jak dany pojazd jest wykorzystywany od strony efektywności energetycznej. Obecnie system ten stosowany jest w transporcie kolejowym, ale doświadczenia będzie można łatwo przenieść do e- busów.

Ursus Bus to powstała w 2015 r. spółka z polskim kapitałem, której zadaniem będzie budowa i sprzedaż autobusów i trolejbusów. Jej udziałowcami są Ursus SA i AMZ Kutno. W czerwcu 2017 r. Ursus Bus podpisał umowę założycielską konsorcjum Polski E-BUS. Celem tej inicjatywy jest poszukiwanie rozwiązań dla transportu miejskiego w oparciu o autobusy elektryczne. Konsorcjum ma stworzyć projekt nowego polskiego autobusu elektrycznego następnej generacji.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły