icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rosjanie będą potrzebowali tygodni, by wznowić pracę terminalu trafionego w dziwnym incydencie

Rosyjski Novatek będzie potrzebował tygodni na doprowadzenie do pełnego użytku zakładu w Ust-Łudze po zniszczeniach spodowodowanych prawdopodobnym atakiem Ukrainy.

Dostawy z terminalu kondensatu gazowego w Ust-Łudze koło Petersburga zostały wznowione po incydencie z 21 stycznia, kiedy doszło do wybuchu, który według źródeł ukraińskich był wynikiem ataku drona z Ukrainy. Reuters ustaił, że statki Minerva Julie oraz Chrystal Arctic odebrały już produkty chemiczne.

Mimo to nie doszło jeszcze do naprawy instalacji przerobu kondensatu gazowego na różne produkty, jak LPG, które w Polsce wciąż w około połowie pochodzi z Rosji. Analitycy ankietowani przez Reutersa szacują, że naprawa potrwa kilka tygodni i zmusi Rosjan do eksportu czystego kondensatu gazowego zamiast nafty, paliwa lotniczego czy LPG.

Warto zaznaczyć, że Ust-Ługa produkuje paliwa głównie na eksport do Azji, ale największy spadek dostaw z tego źródła nastąpił w Turcji.

Neftegaz.ru / Reuters / Wojciech Jakóbik

Obawy o LPG po pożarze terminalu w Rosji mogą mieć znaczenie dla Polski

Rosyjski Novatek będzie potrzebował tygodni na doprowadzenie do pełnego użytku zakładu w Ust-Łudze po zniszczeniach spodowodowanych prawdopodobnym atakiem Ukrainy.

Dostawy z terminalu kondensatu gazowego w Ust-Łudze koło Petersburga zostały wznowione po incydencie z 21 stycznia, kiedy doszło do wybuchu, który według źródeł ukraińskich był wynikiem ataku drona z Ukrainy. Reuters ustaił, że statki Minerva Julie oraz Chrystal Arctic odebrały już produkty chemiczne.

Mimo to nie doszło jeszcze do naprawy instalacji przerobu kondensatu gazowego na różne produkty, jak LPG, które w Polsce wciąż w około połowie pochodzi z Rosji. Analitycy ankietowani przez Reutersa szacują, że naprawa potrwa kilka tygodni i zmusi Rosjan do eksportu czystego kondensatu gazowego zamiast nafty, paliwa lotniczego czy LPG.

Warto zaznaczyć, że Ust-Ługa produkuje paliwa głównie na eksport do Azji, ale największy spadek dostaw z tego źródła nastąpił w Turcji.

Neftegaz.ru / Reuters / Wojciech Jakóbik

Obawy o LPG po pożarze terminalu w Rosji mogą mieć znaczenie dla Polski

Najnowsze artykuły