(PKP S.A.)
Kwietniowa korekta to trzecia z sześciu w tym roku. Zmiany w rozkładach jazdy pociągów są konieczne ze względu na intensywną modernizację linii kolejowych. Tylko w tym roku zarządca infrastruktury planuje wydać na ten cel ponad 8 mld zł. Dodatkowo, na tory wyjedzie więcej składów Pendolino.
Intensywne prace w regionach
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują bardzo intensywne prace inwestycyjne, m.in. na linii Warszawa – Białystok, „linii łódzkiej” (odcinek Warszawa Zachodnia – Skierniewice), a także między Krakowem a Medyką.
W ostatnią fazę prac wejdzie modernizacja linii nr 271 Wrocław – Poznań. We Wrocławiu, w związku z przebudową wiaduktu nad ulicą Grabiszyńską, zostanie wprowadzona dla części połączeń zmieniona organizacja ruchu. Zmiana obejmie m.in. pociąg TLK 61100/1 Śnieżka relacji Szklarska Poręba – Warszawa Wschodnia. Skład będzie kursować z pominięciem zatrzymań na stacjach Wrocław Główny i Wrocław Mikołajów, natomiast z zachowaniem postoju na stacji Wrocław Nadodrze.
Prace prowadzone na trasie Zakopane – Kraków spowodują, że od 4 maja do 12 czerwca pasażerowie pomiędzy Krakowem a Zakopanem będą korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej.
Intensyfikacja prac na linii Szczecin – Gdynia spowoduje konieczność częściowego wyłączania modernizowanych odcinków z ruchu kolejowego. Zmiany będą dotyczyć pociągów kursujących na trasach Lębork – Słupsk, Słupsk – Sławno, Sławno – Koszalin, Koszalin – Białogard oraz Świdwin – Łobez. W wybranych terminach pasażerowie część trasy będą pokonywać autobusową komunikacją zastępczą.
Składy Pendolino
Kolejne składy Pendolino, jako pociągi Express InterCity Premium, pojawią się na trasach do Wrocławia, i Trójmiasta. Zastąpią dotychczas kursujące na trasie Trójmiasto – Kraków pociągi EIC Kaszub i EIC Norwid, na trasie do/z Wrocławia EIC Ślężę, a pomiędzy Warszawą a Krakowem w niedzielę pociąg EIC Lajkonik.
Największa modernizacja od lat
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w tym roku przeznaczą na inwestycje ponad 8,5 mld złotych. W ubiegłym roku na ten cel przeznaczono ponad 7 mld zł. Dzięki tym inwestycjom na polskiej sieci kolejowej przybyło do tej pory prawie 1,3 tys. km zmodernizowanych torów. Wymieniono także ponad 1350 rozjazdów i zmodernizowano ponad 500 przejazdów kolejowych.
Akcja informacyjna
Pasażerowie będą informowani o zmianach wynikających z korekty za pośrednictwem wszystkich dostępnych kanałów, m.in.: zapowiedzi na dworcach i w pociągach, strony internetowej i profilu PKP Intercity „Pociąg do podróży” na FB czy infolinii 19 757. Poza tradycyjnymi punktami informacyjnymi, jak kasy czy centra obsługi klienta, podróżni otrzymają wsparcie mobilnych informatorów. Będą dyżurować na największych dworcach w czasie wdrażania korekty rozkładu jazdy.
Godziny przyjazdów oraz odjazdów pociągów są już dostępne na stronach internetowych: www.intercity.pl, www.plk-sa.pl oraz www.rozklad-pkp.pl, a także na plakatach na stacjach i dworcach.