LotniskaWszystko

Varadi: Lotnisko w Modlinie wcale nie jest tańsze, niż Okęcie

– Do lotniska w Modlinie nadal trudno jest dojechać, a ten dojazd wcale nie jest tani, co znacznie podwyższa koszty podróży – mówi w wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” Jozsef Varadi, prezes linii Wizz Air, tłumacząc decyzję o pozostaniu na warszawskim lotnisku im. Chopina.

– Modlin może wydawać się tańszy, jeśli weźmiemy pod uwagę obowiązujące stawki, ale trzeba jednocześnie pamiętać, że musieliśmy wielokrotnie przekierowywać loty, bo to lotnisko nie funkcjonowało w złych warunkach pogodowych. Z tego powodu ponieśliśmy znaczące straty finansowe, idące w miliony euro.

Varadi deklaruje, że Wizz Air zamierza rozwijać się na polskim rynku i otwierać nowe połączenia. Zapewnia również, że nie czuje presji Ryanaira, który przeniósł się do Modlina.

– Niech moja konkurencja robi to, co jest dla niej najlepsze. Nie będę tego komentował – mówi prezes.

Jozsef Varadi zapewnia, że nie zamierza zmieniać modelu biznesowego, przekształcając się w przewoźnika, który utrzymuje niskie koszty, ale umożliwia przesiadki na inne własne połączenia.

– Model biznesowy, który wybraliśmy, sprawdził się w 100 procentach i pozostaniemy mu wierni. Naszym wzorem nie jest np. Air Berlin, czyli linia hybrydowa, z jednej strony niskokosztowa, ale z elementami tradycyjnego przewoźnika – stwierdza szef Wizz Air.


Powiązane artykuły

Samolot US Airways. Źródło: Flickr

Paraliż rządu federalnego. Jak najdłuższy shutdown wpływa na USA?

Najdłuższe w historii USA zamknięcie rządu federalnego trwa już szósty tydzień, przynosząc gospodarce straty sięgające nawet 30 miliardów dolarów tygodniowo....

Airbus liczy na pieniądze z SAFE. Co może zaoferować Polsce?

Proponując projekty kwalifikujące się do SAFE, takie jak samoloty transportowe A400M czy tankowce A330 MRTT, Airbus zachęca kraje europejskie do...
Przedstawiciele brytyjskiego startupu OXCCU. Fot. Orlen

Orlen inwestuje w paliwo lotnicze. Wykorzysta pomysł Brytyjczyków

Orlen VC, korporacyjny fundusz inwestycyjny Grupy, zainwestował w technologię syntetycznego paliwa lotniczego (e-SAF). Do jego produkcji wykorzysta zeroemisyjny wodór i...

Udostępnij:

Facebook X X X