icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Volkswagen podniesie się po dieselgate? 30 miliardów na elektromobilność

Volkswagen ogłosił, że zainwestuje do 20 miliardów dolarów w baterie do samochodów elektrycznych. Ten manewr ma narzucić tempo w generalnej przebudowie przedsiębiorstwa na elektromobilność.

Volkswagen cały czas odczuwa skutki „afery dieslowej” i wypłaca związane z nią odszkodowania, ale zdołała odłożyć 30 miliardów dolarów na produkcję samochodów elektrycznych.

Koncern z Wolfsburga zapowiada, że w ciągu kilku lat całkowicie przeorientuje się na budowę pojazdów o napędzie elektrycznym. Firma już wybrała partnerów do współpracy przy projektach samochodów elektrycznych i zainwestowała 18 miliardów dolarów w baterie i inne niezbędne technologie.

Volkswagen potwierdził również, że baterie te będą przeznaczone do sprzedaży w Europie i Chinach (największym rynku firmy), a planami na ekspansję na amerykańskim rynku EV zajmie się wkrótce.

Firmy LG Chem, Samsung i chiński producent baterii Contemporary Amerex Technology będą dostarczać Volkswagenowi baterii. Prezes koncernu Matthias Mueller mówi, że Volkswagen nie planuje samodzielnie produkować baterii do samochodów elektrycznych. – Zdobywanie wiedzy i udoskonalanie technologii nie oznacza, że chcemy sami produkować baterie na dużą skalę. Inni zrobią to lepiej od nas – powiedział Mueller.

Obecnie Volkswagen produkuje wąski wachlarz modeli elektrycznych w zaledwie trzech swoich fabrykach. Do 2022 roku już 16 fabryk VW na całym świecie ma produkować auta niskoemisyjne. Celem jest sprzedanie trzech milionów samochodów elektrycznych do 2025 roku wszystkich swoich marek (czyli Audi, Seata i Skody) i stworzenie elektrycznej wersji każdego z 300 modeli produkowanych przez grupę.

InsideEVs/Michał Perzyński

Volkswagen ogłosił, że zainwestuje do 20 miliardów dolarów w baterie do samochodów elektrycznych. Ten manewr ma narzucić tempo w generalnej przebudowie przedsiębiorstwa na elektromobilność.

Volkswagen cały czas odczuwa skutki „afery dieslowej” i wypłaca związane z nią odszkodowania, ale zdołała odłożyć 30 miliardów dolarów na produkcję samochodów elektrycznych.

Koncern z Wolfsburga zapowiada, że w ciągu kilku lat całkowicie przeorientuje się na budowę pojazdów o napędzie elektrycznym. Firma już wybrała partnerów do współpracy przy projektach samochodów elektrycznych i zainwestowała 18 miliardów dolarów w baterie i inne niezbędne technologie.

Volkswagen potwierdził również, że baterie te będą przeznaczone do sprzedaży w Europie i Chinach (największym rynku firmy), a planami na ekspansję na amerykańskim rynku EV zajmie się wkrótce.

Firmy LG Chem, Samsung i chiński producent baterii Contemporary Amerex Technology będą dostarczać Volkswagenowi baterii. Prezes koncernu Matthias Mueller mówi, że Volkswagen nie planuje samodzielnie produkować baterii do samochodów elektrycznych. – Zdobywanie wiedzy i udoskonalanie technologii nie oznacza, że chcemy sami produkować baterie na dużą skalę. Inni zrobią to lepiej od nas – powiedział Mueller.

Obecnie Volkswagen produkuje wąski wachlarz modeli elektrycznych w zaledwie trzech swoich fabrykach. Do 2022 roku już 16 fabryk VW na całym świecie ma produkować auta niskoemisyjne. Celem jest sprzedanie trzech milionów samochodów elektrycznych do 2025 roku wszystkich swoich marek (czyli Audi, Seata i Skody) i stworzenie elektrycznej wersji każdego z 300 modeli produkowanych przez grupę.

InsideEVs/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły