Najważniejsze informacje dla biznesu

W UE reklamy na Facebooku i Instagramie będą mniej spersonalizowane

Amerykańska firma Meta Platforms obniża w Unii Europejskiej opłaty za korzystanie bez reklam z serwisów społecznościowych Facebook i Instagram  o około 40 proc. Europejscy użytkownicy dostaną mniej spersonalizowanych reklam. Ogłosiła to Meta, która stara uspokoić obawy europejskich regulatorów dotyczące wykorzystania danych osobowych – napisała Czeska Agencja Prasowa (CTK)

Europejczycy mogą teraz bezpłatnie korzystać z Facebooka i Instagrama z reklamami ukierunkowanymi lub za opłatą bez reklam. Meta ogłosiła, że ​ obniża miesięczną opłatę za wersje internetowe swoich platform bez reklam do 5,99 euro z 9,99 euro. W przypadku smartfonów opłata spadnie z 12,99 euro do 7,99 euro – poinformowała Czeska Agencja Prasowa. Aby bezpłatnie korzystać z usług  Meta umożliwi wkrótce  wybór mniej spersonalizowanych reklam.

Firma zwróciła uwagę, że jeśli wybierzemy mniej spersonalizowaną reklamę, czasami wyświetli się spot reklamowy, którego nie da się pominąć nawet przez kilka sekund. Jednocześnie wyraziła przekonanie, że większa personalizacja reklam jest korzystna zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców, gdyż pozwala na skojarzenie klientów z najbardziej odpowiednimi dla nich markami i produktami.

„W mniej spersonalizowanej wersji będziemy używać znacznie mniej danych do wyświetlania reklam, więc reklamy mogą być mniej dopasowane do zainteresowań danej osoby” – stwierdziła Meta. „Te istotne zmiany wprowadzamy w odpowiedzi na żądania unijnych organów regulacyjnych” – dodała.

Przedstawiciele Meta Platforms podkreślają, że jeśli użytkownicy FB i Instagramu wybiorą mniej spersonalizowaną reklamę, czasami może wyświetlić się spot reklamowy, którego nie da się pominąć nawet przez kilka sekund. Większa i dokładniejsza personalizacja reklam jest – zdaniem reprezentantów Meta – korzystna zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców, bo pozwala na skojarzenie klientów z najbardziej odpowiednimi dla nich markami i produktami.

„W mniej spersonalizowanej wersji będziemy używać znacznie mniej danych do wyświetlania reklam, więc reklamy mogą być mniej dopasowane do zainteresowań danej osoby” – zapewniają reprezentanci Meta cytowani przez CTK. „Te istotne zmiany wprowadzamy w odpowiedzi na żądania unijnych organów regulacyjnych” – dodali.

Komisja Europejska (KE) poinformowała agencję Reuters, że Meta stworzyła ten nowy model samodzielnie, bez porozumienia z organami regulacyjnymi UE. „Jest zbyt wcześnie, aby spekulować na temat wpływu toczącego się postępowania dotyczącego braku zgodności. Naszym celem jest zapewnienie, że Meta osiągnie pełną i skuteczną zgodność tak szybko, jak to możliwe” – wyjaśnili urzędnicy KE.

KE zarzuca Meta, że ​​jej system oferowania bezpłatnych usług w zamian za zgodę na wykorzystanie danych osobowych do celów reklamy ukierunkowanej nie jest zgodny z przepisami UE. „Chcemy dać obywatelom możliwość kontrolowania własnych danych i wyboru mniej spersonalizowanych reklam” – powiedziała w lipcu wiceszefowa KE Margrethe Vestager.

Przewodniczący Europejskiej Rady Ochrony Danych (EROD) Anu Talus przekonywałże nowy model wprowadzony przez Meta wymaga teraz oceny. „Z zadowoleniem przyjmujemy jednak fakt, że tak ważna platforma ogłasza, że ​​zaoferuje nową opcję bezpłatnych usług z bardziej ograniczonym profilowaniem użytkowników w celach reklamowych – podał Talus.

 

na podst. CTK i mat. Meta oprac. hub

 

Amerykańska firma Meta Platforms obniża w Unii Europejskiej opłaty za korzystanie bez reklam z serwisów społecznościowych Facebook i Instagram  o około 40 proc. Europejscy użytkownicy dostaną mniej spersonalizowanych reklam. Ogłosiła to Meta, która stara uspokoić obawy europejskich regulatorów dotyczące wykorzystania danych osobowych – napisała Czeska Agencja Prasowa (CTK)

Europejczycy mogą teraz bezpłatnie korzystać z Facebooka i Instagrama z reklamami ukierunkowanymi lub za opłatą bez reklam. Meta ogłosiła, że ​ obniża miesięczną opłatę za wersje internetowe swoich platform bez reklam do 5,99 euro z 9,99 euro. W przypadku smartfonów opłata spadnie z 12,99 euro do 7,99 euro – poinformowała Czeska Agencja Prasowa. Aby bezpłatnie korzystać z usług  Meta umożliwi wkrótce  wybór mniej spersonalizowanych reklam.

Firma zwróciła uwagę, że jeśli wybierzemy mniej spersonalizowaną reklamę, czasami wyświetli się spot reklamowy, którego nie da się pominąć nawet przez kilka sekund. Jednocześnie wyraziła przekonanie, że większa personalizacja reklam jest korzystna zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców, gdyż pozwala na skojarzenie klientów z najbardziej odpowiednimi dla nich markami i produktami.

„W mniej spersonalizowanej wersji będziemy używać znacznie mniej danych do wyświetlania reklam, więc reklamy mogą być mniej dopasowane do zainteresowań danej osoby” – stwierdziła Meta. „Te istotne zmiany wprowadzamy w odpowiedzi na żądania unijnych organów regulacyjnych” – dodała.

Przedstawiciele Meta Platforms podkreślają, że jeśli użytkownicy FB i Instagramu wybiorą mniej spersonalizowaną reklamę, czasami może wyświetlić się spot reklamowy, którego nie da się pominąć nawet przez kilka sekund. Większa i dokładniejsza personalizacja reklam jest – zdaniem reprezentantów Meta – korzystna zarówno dla użytkowników, jak i reklamodawców, bo pozwala na skojarzenie klientów z najbardziej odpowiednimi dla nich markami i produktami.

„W mniej spersonalizowanej wersji będziemy używać znacznie mniej danych do wyświetlania reklam, więc reklamy mogą być mniej dopasowane do zainteresowań danej osoby” – zapewniają reprezentanci Meta cytowani przez CTK. „Te istotne zmiany wprowadzamy w odpowiedzi na żądania unijnych organów regulacyjnych” – dodali.

Komisja Europejska (KE) poinformowała agencję Reuters, że Meta stworzyła ten nowy model samodzielnie, bez porozumienia z organami regulacyjnymi UE. „Jest zbyt wcześnie, aby spekulować na temat wpływu toczącego się postępowania dotyczącego braku zgodności. Naszym celem jest zapewnienie, że Meta osiągnie pełną i skuteczną zgodność tak szybko, jak to możliwe” – wyjaśnili urzędnicy KE.

KE zarzuca Meta, że ​​jej system oferowania bezpłatnych usług w zamian za zgodę na wykorzystanie danych osobowych do celów reklamy ukierunkowanej nie jest zgodny z przepisami UE. „Chcemy dać obywatelom możliwość kontrolowania własnych danych i wyboru mniej spersonalizowanych reklam” – powiedziała w lipcu wiceszefowa KE Margrethe Vestager.

Przewodniczący Europejskiej Rady Ochrony Danych (EROD) Anu Talus przekonywałże nowy model wprowadzony przez Meta wymaga teraz oceny. „Z zadowoleniem przyjmujemy jednak fakt, że tak ważna platforma ogłasza, że ​​zaoferuje nową opcję bezpłatnych usług z bardziej ograniczonym profilowaniem użytkowników w celach reklamowych – podał Talus.

 

na podst. CTK i mat. Meta oprac. hub

 

Najnowsze artykuły