Discovery zastanawia się nad sprzedażą polskiego TVN-u ze względu na ciężką sytuację rynkową. To efekt spadku przychodów, który związany jest z rosnącą konkurencją ze strony platform streamingowych.
Po połączeniu się Discovery i Warner Media w 2022 r., liczono na wzrost przychodów, jednak od tamtej pory kurs akcji grupy spadł o prawie 70%. Wpływa na to rosnąca konkurencja ze strony Netflixa czy Disneya, czyli gigantów streamingowych.
Ze względu na to firma rozważa sprzedaż pojedynczych aktywów, w tym polskiej telewizji TVN czy biznesu gier wideo. Warner posiada między innymi prawa do gier o Harrym Potterze, które na rynku są uznawane za cenne.
TVN jest częścią grupy Discovery od 2018 r., a po fuzji w 2022 r. należy do Warner Bros. Discovery. Do koncernu należą także np. platformy streamingowe Max oraz Player.
W lipcu „Financial Times” donosił o tym, że Warner Bros. Discovery przygotowuje się do podziału. Plan zakładał rozdzielenie części telewizyjnej od streamingów i studia filmowego. Taki podział stworzyłby jednak poważne problemy – co trafia do telewizji, a co do streamingu i kiedy. Wątpliwości dotyczyły także praw do transmisji sportowych. Podział grupy spowodowałby pozwy ze strony inwestorów, jeszcze bardziej komplikując sytuację firmy.
Pod koniec marca br. zadłużenie koncernu wynosiło 43,2 mld dolarów. Firma posiada 3,4 mld dolarów, więc ich dług netto wynosił prawie 40 mld dolarów.