icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Jak Wielka Brytania wspiera transport niskoemisyjny

19 grudnia 2018 roku brytyjskie biuro ds. pojazdów niskoemisyjnych opublikowało wytyczne umożliwiające staranie się o dofinansowanie zakupów vanów elektrycznych oraz typu plug-in. Wytyczne uwzględniają ulgi podatkowe dla przedsiębiorców, którzy kupują nowe pojazdy, które są produkowane jako hybrydy plug-in lub w pełni elektryczne, a także te, które przed zakupem zostały poddane konwersji i homologacji.

Wyższe normy niż Euro VI i zasięg

Kryteria homologacyjne zakładają, że pojazd po konwersji nie będzie emitować więcej niż 75 gramów CO2 na kilometr lub spełni normy emisyjne wyższe o 50 procent od tych wpisanych w standard Euro VI dla silników spalinowych.

Aby uzyskać zwolnienie podatkowe zakupiony pojazd, jeśli jest w pełni elektryczny, powinien pozwalać na pokonanie 60 mil (niemal 100 km) między ładowaniami lub w przypadku hybrydy plug-in posiadać elektryczny zasięg minimum 10 mil (ponad 16 km). Pojazdy muszą osiągać prędkość większą niż 50 mil/h (ponad 80 km/h).

Gwarancje na baterie

Dodatkowo Biuro ds. pojazdów niskoemisyjnych wymaga od producentów, aby baterie instalowane na pokładzie vanów oraz układy napędowe były objęte gwarancją na 3 lata lub 60 000 mil (ok. 100 000 km) z możliwością wydłużenia o kolejne 2 lata (w przypadku napędów spalinowych w hybrydach) i 5-letnią gwarancją na baterię i napęd w pojazdach elektrycznych. Istotne dla władz jest również bezpieczeństwo, dlatego furgonetki muszą spełniać minimalne standardy bezpieczeństwa obowiązujące w krajach UE. Wsparcie zakupów elektrycznych i furgonetek hybrydowych przewidziano na razie do kwietnia 2019 roku. Producenci chcący, aby ich pojazdy objęte były wsparciem zakupowym, muszą uprzednio zarejestrować się w systemie.

Agata Rzędowska

19 grudnia 2018 roku brytyjskie biuro ds. pojazdów niskoemisyjnych opublikowało wytyczne umożliwiające staranie się o dofinansowanie zakupów vanów elektrycznych oraz typu plug-in. Wytyczne uwzględniają ulgi podatkowe dla przedsiębiorców, którzy kupują nowe pojazdy, które są produkowane jako hybrydy plug-in lub w pełni elektryczne, a także te, które przed zakupem zostały poddane konwersji i homologacji.

Wyższe normy niż Euro VI i zasięg

Kryteria homologacyjne zakładają, że pojazd po konwersji nie będzie emitować więcej niż 75 gramów CO2 na kilometr lub spełni normy emisyjne wyższe o 50 procent od tych wpisanych w standard Euro VI dla silników spalinowych.

Aby uzyskać zwolnienie podatkowe zakupiony pojazd, jeśli jest w pełni elektryczny, powinien pozwalać na pokonanie 60 mil (niemal 100 km) między ładowaniami lub w przypadku hybrydy plug-in posiadać elektryczny zasięg minimum 10 mil (ponad 16 km). Pojazdy muszą osiągać prędkość większą niż 50 mil/h (ponad 80 km/h).

Gwarancje na baterie

Dodatkowo Biuro ds. pojazdów niskoemisyjnych wymaga od producentów, aby baterie instalowane na pokładzie vanów oraz układy napędowe były objęte gwarancją na 3 lata lub 60 000 mil (ok. 100 000 km) z możliwością wydłużenia o kolejne 2 lata (w przypadku napędów spalinowych w hybrydach) i 5-letnią gwarancją na baterię i napęd w pojazdach elektrycznych. Istotne dla władz jest również bezpieczeństwo, dlatego furgonetki muszą spełniać minimalne standardy bezpieczeństwa obowiązujące w krajach UE. Wsparcie zakupów elektrycznych i furgonetek hybrydowych przewidziano na razie do kwietnia 2019 roku. Producenci chcący, aby ich pojazdy objęte były wsparciem zakupowym, muszą uprzednio zarejestrować się w systemie.

Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły