icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Włochy modernizują projekt terminala LNG koło Triestu  

(Reuters/Rigzone/Gas & Oil/Teresa Wójcik)

Włochy zaktualizowały ponownie projekt budowy terminala LNG Zaule koło Triestu. Projekt, opracowany jeszcze w 2004 r.,  był zablokowany decyzją włoskiego ministra ochrony środowiska, ale niedawno blokada została cofnięta. Projekt uważany jest za szkodliwy dla środowiska przez Słowenię.  

Według pierwotnego planu terminal Zaule miał mieć przepustowość 8 mld m3 skroplonego gazu rocznie. Budować obiekt miała hiszpańska firma energetyczna Gas Natural Fenosa, a koszt miał wynosić ok. 0,5 mld euro.

Włosi przed kryzysem ekonomicznym z 2008 r. zamierzali w okolicach Triestu zbudować dwa gazoporty. Jeden FSRU (jak w litewskiej Kłajpedzie) w zatoce, drugi (jak w Świnoujściu) na lądzie. Jednak kryzys nie pozwolił na realizację tych projektów.

Pierwsze sygnały protestów wysyłają już organizacje ekologiczne i Partia Zielonych.

(Reuters/Rigzone/Gas & Oil/Teresa Wójcik)

Włochy zaktualizowały ponownie projekt budowy terminala LNG Zaule koło Triestu. Projekt, opracowany jeszcze w 2004 r.,  był zablokowany decyzją włoskiego ministra ochrony środowiska, ale niedawno blokada została cofnięta. Projekt uważany jest za szkodliwy dla środowiska przez Słowenię.  

Według pierwotnego planu terminal Zaule miał mieć przepustowość 8 mld m3 skroplonego gazu rocznie. Budować obiekt miała hiszpańska firma energetyczna Gas Natural Fenosa, a koszt miał wynosić ok. 0,5 mld euro.

Włosi przed kryzysem ekonomicznym z 2008 r. zamierzali w okolicach Triestu zbudować dwa gazoporty. Jeden FSRU (jak w litewskiej Kłajpedzie) w zatoce, drugi (jak w Świnoujściu) na lądzie. Jednak kryzys nie pozwolił na realizację tych projektów.

Pierwsze sygnały protestów wysyłają już organizacje ekologiczne i Partia Zielonych.

Najnowsze artykuły