icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Wojna magazynów energii w Wielkiej Brytanii

Nissan wprowadza na brytyjski rynek rozwiązanie bezpośrednio konkurujące z Powerwall Tesli. Domowe magazyny energii tworzone na bazie baterii wymontowanych z z samochodów mają zdetronizować konkurencję.

Rodzima produkcja

Ponowne użycie akumulatorów z samochodów elektrycznych proponowane przez Nissana z przestrzeni publicznej przenosi się do domów. Od tego tygodnia Brytyjczycy mogą zamawiać rozwiązania Nissana. Montaż ogniw pochodzących z samochodów do estetycznych obudów odbywa się w fabryce w Sunderland. Tam także powstają popularne samochody elektryczne japońskiego producenta. W powstawanie i sprzedaż elektrycznego modelu Leaf zaangażowana jest także amerykańska firma Eaton. Powerwall Tesli powstawały w Japonii przy współpracy z firmą Panasonic. Obecnie produkcję przejęła Gigafactory zlokalizowana w USA, w Kalifornii. Na rynku jest jeszcze trzeci gracz – niemiecka firma Sonnen (działająca także na rynku Australijskim), jej produkty powstają w Wildpoldsried w Niemczech.

850.000 domów z fotowoltaiką

Spadające koszty magazynowania energii w domach i rozpowszechnienie instalacji solarnych to efekt polityki prowadzonej przez brytyjski rząd. W Wielkiej Brytanii około 850.000 domów ma zainstalowane systemy fotowoltaiczne. Teraz dodatkowo klienci mają do wyboru dwie opcje magazynów energii proponowanych przez Nissana. Tańsza to domowy magazyn energii stworzony na bazie używanych baterii, droższa na bazie nowych. Dzięki temu rozwiązaniu energia pozyskiwana ze słońca nie musi być oddawana do sieci, może być magazynowana w domach i wykorzystywana zgodnie z zapotrzebowaniem. Powinno to przynosić około 43 funty oszczędności miesięcznie w rachunkach (koszt inwestycji powinien zwrócić się po koło 10 latach, na tyle też dawana jest gwarancja na nowe baterie, na używane 5 lat).

Konkurencja

Wzrost zainteresowania domowymi magazynami energii zniweluje szczyty poboru energii i wpłynie na wygląd taryf. Zmiany taryf to także efekt modernizacji całego systemu elektroenergetycznego, który na wyspach trwa. Do końca 2020 wszystkie liczniki w domach będą już licznikami inteligentnymi.

Zarówno Powerwall Tesli jak i magazyn Nissana to rozwiązania mieszczące się na ścianie w domu, niewiele większe niż klasyczny dwufunkcyjny kocioł grzewczy. Pierwsze urządzenia Nissana zawisną na ścianach klientów w przyszłym miesiącu. Równolegle będą też montowane Powerwall drugiej generacji (ich premiera była już w tym roku przesuwana).

The Guardian/Agata Rzędowska

Nissan wprowadza na brytyjski rynek rozwiązanie bezpośrednio konkurujące z Powerwall Tesli. Domowe magazyny energii tworzone na bazie baterii wymontowanych z z samochodów mają zdetronizować konkurencję.

Rodzima produkcja

Ponowne użycie akumulatorów z samochodów elektrycznych proponowane przez Nissana z przestrzeni publicznej przenosi się do domów. Od tego tygodnia Brytyjczycy mogą zamawiać rozwiązania Nissana. Montaż ogniw pochodzących z samochodów do estetycznych obudów odbywa się w fabryce w Sunderland. Tam także powstają popularne samochody elektryczne japońskiego producenta. W powstawanie i sprzedaż elektrycznego modelu Leaf zaangażowana jest także amerykańska firma Eaton. Powerwall Tesli powstawały w Japonii przy współpracy z firmą Panasonic. Obecnie produkcję przejęła Gigafactory zlokalizowana w USA, w Kalifornii. Na rynku jest jeszcze trzeci gracz – niemiecka firma Sonnen (działająca także na rynku Australijskim), jej produkty powstają w Wildpoldsried w Niemczech.

850.000 domów z fotowoltaiką

Spadające koszty magazynowania energii w domach i rozpowszechnienie instalacji solarnych to efekt polityki prowadzonej przez brytyjski rząd. W Wielkiej Brytanii około 850.000 domów ma zainstalowane systemy fotowoltaiczne. Teraz dodatkowo klienci mają do wyboru dwie opcje magazynów energii proponowanych przez Nissana. Tańsza to domowy magazyn energii stworzony na bazie używanych baterii, droższa na bazie nowych. Dzięki temu rozwiązaniu energia pozyskiwana ze słońca nie musi być oddawana do sieci, może być magazynowana w domach i wykorzystywana zgodnie z zapotrzebowaniem. Powinno to przynosić około 43 funty oszczędności miesięcznie w rachunkach (koszt inwestycji powinien zwrócić się po koło 10 latach, na tyle też dawana jest gwarancja na nowe baterie, na używane 5 lat).

Konkurencja

Wzrost zainteresowania domowymi magazynami energii zniweluje szczyty poboru energii i wpłynie na wygląd taryf. Zmiany taryf to także efekt modernizacji całego systemu elektroenergetycznego, który na wyspach trwa. Do końca 2020 wszystkie liczniki w domach będą już licznikami inteligentnymi.

Zarówno Powerwall Tesli jak i magazyn Nissana to rozwiązania mieszczące się na ścianie w domu, niewiele większe niż klasyczny dwufunkcyjny kocioł grzewczy. Pierwsze urządzenia Nissana zawisną na ścianach klientów w przyszłym miesiącu. Równolegle będą też montowane Powerwall drugiej generacji (ich premiera była już w tym roku przesuwana).

The Guardian/Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły