icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Współpraca Dachser z producentem części samochodowych

Punktualność dostaw, ścisłe przestrzeganie procedur i usługi dodatkowe powodują, że logistyka dla branży motoryzacyjnej jest szczególnie wymagająca. Dla Dachser, który od lat specjalizuje się w obsłudze m.in. rynku motoryzacyjnego, jest to jednak codzienna praca. Przykładem jest trwająca już kilka lat współpraca operatora z producentem części samochodowych, które z Indii trafiają do zakładów produkcyjnych w Niemczech – czytamy w informacji od firmy.


W niemieckim oddziale Dachser w Feldkirchen stoją rzędy wielkich, ciemnożółtych kartonowych pudeł ułożonych starannie jedne na drugich, w oczekiwaniu na kontrolę i przepakowanie. Właśnie przyjechały ciężarówką, był to ostatni i najkrótszy etap ich podróży. Ten globalny łańcuch dostaw części motoryzacyjnych faktycznie rozpoczął się w mieście Cennai (Madras), leżącym na wschodzie Indii.

W dawnym Madrasie do każdego kartonu zapakowano od 42 do 56 wysokiej jakości klocków hamulcowych do mechanizmów bębnowych. Zostały one następnie wysłane do portu w Hamburgu, skąd drogą kolejową zostały przetransportowane do Monachium, a dalej – ciężarówkami – do magazynu Dachser w Feldkirchen. Tutaj w hali o powierzchni 15 tys. mkw. wypakowane towary rozmieszczono na dwóch 50-metrowych regałach wysokiego składowania, zajmując piąć poziomów. Hamulce bębnowe z Indii są przeznaczone dla producenta aut, który jest jednym z kluczowych klientów Dachser.

Kontrola dostawy i przepakowywanie

Zespół z Feldkirchen zapewnia profesjonalną obsługę logistyczną klienta: – Po dostawie nasi pracownicy otwierają wszystkie pudła i dokładnie sprawdzają, czy w dostarczone części nie wdała się korozja. Wszelkie zanieczyszczone elementy są usuwane. Następnie części są pakowane w standardowe dla branży motoryzacyjnej metalowe klatki. Wszystko odbywa się zgodnie ze specjalnym protokołem dotyczącym opakowań wielokrotnego użytku – wyjaśnia Gerhard Leutschaft, kierownik logistyki kontraktowej w magazynie Dachser w Feldkirchen. – Oznacza to, że części zawsze dostarczane są w odpowiedniej ilości do klienta i mogą od razu trafić na linię montażową.

Korzyści z usług dodatkowych

Sprawdzanie towaru i przepakowanie nie są jedynymi usługami dodatkowymi Dachser, które wybierają klienci z branży motoryzacyjnej. Bardzo istotny jest także fakt, że podatek od towarów jest płacony dopiero w momencie opuszczenia składu celnego w Feldkirchen, co stwarza dla klienta korzystną sytuację przepływów pieniężnych. Korzyści jest jeszcze więcej: – Wykonujemy za klienta szereg innych czynności, jak np. zestawienia faktur dla producenta na podstawie wydania towarów z magazynu – mówi Stefan Steinbeisser, który nadzoruje wszystkie procesy.

Istota dobrej reputacji

Dachser obsługuje tego producenta części motoryzacyjnych od 2008 r. -Współpracę zaczynaliśmy od obsługi logistycznej jednego produktu, teraz jest ich 8. Na początku dostawy realizowaliśmy jeden raz w tygodniu, teraz każdego dnia roboczego wysyłamy przynajmniej jedną ciężarówkę, z towarem o wadze około 15 ton – mówi Stefan Steinbeisser. Dwóch innych dostawców – z Turcji – również rozpoczęło niedawno współpracę z Dachser, i ta liczba wkrótce ma wzrosnąć.

Gerhard Leutschaft podsumowuje: – Dzięki kompleksowemu podejściu, Dachser wypracował sobie silną pozycję jako dostawca usług logistycznych dla rynku motoryzacyjnego. Jest ona podstawą do dalszego rozwoju usług dla tej wymagającej branży.

Źródło: Dachser

Punktualność dostaw, ścisłe przestrzeganie procedur i usługi dodatkowe powodują, że logistyka dla branży motoryzacyjnej jest szczególnie wymagająca. Dla Dachser, który od lat specjalizuje się w obsłudze m.in. rynku motoryzacyjnego, jest to jednak codzienna praca. Przykładem jest trwająca już kilka lat współpraca operatora z producentem części samochodowych, które z Indii trafiają do zakładów produkcyjnych w Niemczech – czytamy w informacji od firmy.


W niemieckim oddziale Dachser w Feldkirchen stoją rzędy wielkich, ciemnożółtych kartonowych pudeł ułożonych starannie jedne na drugich, w oczekiwaniu na kontrolę i przepakowanie. Właśnie przyjechały ciężarówką, był to ostatni i najkrótszy etap ich podróży. Ten globalny łańcuch dostaw części motoryzacyjnych faktycznie rozpoczął się w mieście Cennai (Madras), leżącym na wschodzie Indii.

W dawnym Madrasie do każdego kartonu zapakowano od 42 do 56 wysokiej jakości klocków hamulcowych do mechanizmów bębnowych. Zostały one następnie wysłane do portu w Hamburgu, skąd drogą kolejową zostały przetransportowane do Monachium, a dalej – ciężarówkami – do magazynu Dachser w Feldkirchen. Tutaj w hali o powierzchni 15 tys. mkw. wypakowane towary rozmieszczono na dwóch 50-metrowych regałach wysokiego składowania, zajmując piąć poziomów. Hamulce bębnowe z Indii są przeznaczone dla producenta aut, który jest jednym z kluczowych klientów Dachser.

Kontrola dostawy i przepakowywanie

Zespół z Feldkirchen zapewnia profesjonalną obsługę logistyczną klienta: – Po dostawie nasi pracownicy otwierają wszystkie pudła i dokładnie sprawdzają, czy w dostarczone części nie wdała się korozja. Wszelkie zanieczyszczone elementy są usuwane. Następnie części są pakowane w standardowe dla branży motoryzacyjnej metalowe klatki. Wszystko odbywa się zgodnie ze specjalnym protokołem dotyczącym opakowań wielokrotnego użytku – wyjaśnia Gerhard Leutschaft, kierownik logistyki kontraktowej w magazynie Dachser w Feldkirchen. – Oznacza to, że części zawsze dostarczane są w odpowiedniej ilości do klienta i mogą od razu trafić na linię montażową.

Korzyści z usług dodatkowych

Sprawdzanie towaru i przepakowanie nie są jedynymi usługami dodatkowymi Dachser, które wybierają klienci z branży motoryzacyjnej. Bardzo istotny jest także fakt, że podatek od towarów jest płacony dopiero w momencie opuszczenia składu celnego w Feldkirchen, co stwarza dla klienta korzystną sytuację przepływów pieniężnych. Korzyści jest jeszcze więcej: – Wykonujemy za klienta szereg innych czynności, jak np. zestawienia faktur dla producenta na podstawie wydania towarów z magazynu – mówi Stefan Steinbeisser, który nadzoruje wszystkie procesy.

Istota dobrej reputacji

Dachser obsługuje tego producenta części motoryzacyjnych od 2008 r. -Współpracę zaczynaliśmy od obsługi logistycznej jednego produktu, teraz jest ich 8. Na początku dostawy realizowaliśmy jeden raz w tygodniu, teraz każdego dnia roboczego wysyłamy przynajmniej jedną ciężarówkę, z towarem o wadze około 15 ton – mówi Stefan Steinbeisser. Dwóch innych dostawców – z Turcji – również rozpoczęło niedawno współpracę z Dachser, i ta liczba wkrótce ma wzrosnąć.

Gerhard Leutschaft podsumowuje: – Dzięki kompleksowemu podejściu, Dachser wypracował sobie silną pozycję jako dostawca usług logistycznych dla rynku motoryzacyjnego. Jest ona podstawą do dalszego rozwoju usług dla tej wymagającej branży.

Źródło: Dachser

Najnowsze artykuły