icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Z winy wykonawcy możliwe przesunięcie terminu uruchomienia pociągów z Krakowa do Balic

(PKP PLK)

Start kolejowego połączenia na krakowskie lotnisko 1 września, ale z ograniczoną ofertą przewozową. To propozycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. spowodowana spowolnieniem prac przez wykonawcę na ostatnim etapie inwestycji. Wobec wykonawcy, zarządca infrastruktury zastosuje przewidziane kontraktem konsekwencje. Wspólnie z przewoźnikiem, PLK ustalą najlepszą siatkę połączeń na trasie z Krakowa do Portu Lotniczego oraz właściwy, uwzględniający bezpieczne prowadzenie ruchu, termin jej wprowadzenia. Pasażerowie otrzymają aktualną informację na temat rozkładu jazdy. 

PLK poważnie i odpowiedzialnie traktuje pasażerów, którzy otrzymywali informacje, że od 1 września na trasie Kraków Główny – Port Lotniczy pociągi będą najlepszym, wygodnym i szybkim rodzajem transportu. O utrzymaniu terminu 1 września jeszcze w lipcu informował wykonawca. Uwiarygadniał to zakres wykonanych przez niego prac oraz potwierdzał w terenie specjalny monitoring pracowników Polskich Linii Kolejowych.

W ciągu ostatnich dwóch tygodni wykonawca nie zakończył jednak wszystkich prac, pomimo interwencji inwestora, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i propozycji wsparcia, co w konsekwencji zagroziło planowemu uruchomieniu połączeń. Choć monitoring inwestycji PLK potwierdza wykonanie wszystkich zasadniczych prac na całej trasie, wciąż do ukończenia pozostały ostatnie prace przy torach i sieci trakcyjnej oraz uruchomienie nowych systemów sterowania ruchem kolejowym.

Ograniczona – z winy wykonawcy – możliwość pełnego uruchomienia kursów Kolei Małopolskich na trasie Kraków Główny – Port Lotniczy zmusza zarządcę infrastruktury i przewoźnika do uzgodnienia optymalnego terminu uruchomienia połączeń i liczby kursujących pociągów z uwzględnieniem bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego. Pasażerowie z wyprzedzeniem otrzymają pełną informację o terminie i rozkładzie jazdy.

PLK robią wszystko, aby ograniczyć konsekwencje opóźnień. Eksperci narodowego zarządcy infrastruktury przez całą dobę, także w dniach wolnych od pracy, są do dyspozycji wykonawcy i czuwają nad tym, aby proces odbiorów poszczególnych elementów inwestycji przebiegał bez zakłóceń.

Kompleksowa modernizacja połączenia na krakowskie lotnisko

Prace modernizacyjne objęły 12-kilometrowy odcinek linii kolejowej, m.in. budowę drugiego toru między Krakowem Mydlnikami a Krakowem Balicami, wydłużenie połączenia o 0,5 km do terminalu lotniska oraz elektryfikację linii. Wybudowane zostały 3 nowe przystanki: Kraków Młynówka, Kraków Zakliki, Kraków Olszanica, wszystkie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Dodatkowo zmodernizowany został przystanek Kraków Łobzów.

Dzięki elektryfikacji linii na trasę zamiast spalinowych wyjadą ekologiczne pociągi. Będą kursować z prędkością 80 km/h dzięki czemu przejazd z centrum miasta do Balic zajmie około 20 minut. Powstanie również możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania składów w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zmodernizowane połączenie będzie alternatywą dla komunikacji miejskiej i wpłynie na atrakcyjność regionu. Inwestycja zakończy się we wrześniu tego roku.

Umowę w formule „zaprojektuj i buduj” PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 26 września 2013 r. z firmą Astaldi S.p.a. Czas realizacji przewidywał zakończenie prac do 15 lipca br. Wartość kontraktu z wykonawcą to blisko 200 mln zł.

(PKP PLK)

Start kolejowego połączenia na krakowskie lotnisko 1 września, ale z ograniczoną ofertą przewozową. To propozycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. spowodowana spowolnieniem prac przez wykonawcę na ostatnim etapie inwestycji. Wobec wykonawcy, zarządca infrastruktury zastosuje przewidziane kontraktem konsekwencje. Wspólnie z przewoźnikiem, PLK ustalą najlepszą siatkę połączeń na trasie z Krakowa do Portu Lotniczego oraz właściwy, uwzględniający bezpieczne prowadzenie ruchu, termin jej wprowadzenia. Pasażerowie otrzymają aktualną informację na temat rozkładu jazdy. 

PLK poważnie i odpowiedzialnie traktuje pasażerów, którzy otrzymywali informacje, że od 1 września na trasie Kraków Główny – Port Lotniczy pociągi będą najlepszym, wygodnym i szybkim rodzajem transportu. O utrzymaniu terminu 1 września jeszcze w lipcu informował wykonawca. Uwiarygadniał to zakres wykonanych przez niego prac oraz potwierdzał w terenie specjalny monitoring pracowników Polskich Linii Kolejowych.

W ciągu ostatnich dwóch tygodni wykonawca nie zakończył jednak wszystkich prac, pomimo interwencji inwestora, PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i propozycji wsparcia, co w konsekwencji zagroziło planowemu uruchomieniu połączeń. Choć monitoring inwestycji PLK potwierdza wykonanie wszystkich zasadniczych prac na całej trasie, wciąż do ukończenia pozostały ostatnie prace przy torach i sieci trakcyjnej oraz uruchomienie nowych systemów sterowania ruchem kolejowym.

Ograniczona – z winy wykonawcy – możliwość pełnego uruchomienia kursów Kolei Małopolskich na trasie Kraków Główny – Port Lotniczy zmusza zarządcę infrastruktury i przewoźnika do uzgodnienia optymalnego terminu uruchomienia połączeń i liczby kursujących pociągów z uwzględnieniem bezpieczeństwa prowadzenia ruchu kolejowego. Pasażerowie z wyprzedzeniem otrzymają pełną informację o terminie i rozkładzie jazdy.

PLK robią wszystko, aby ograniczyć konsekwencje opóźnień. Eksperci narodowego zarządcy infrastruktury przez całą dobę, także w dniach wolnych od pracy, są do dyspozycji wykonawcy i czuwają nad tym, aby proces odbiorów poszczególnych elementów inwestycji przebiegał bez zakłóceń.

Kompleksowa modernizacja połączenia na krakowskie lotnisko

Prace modernizacyjne objęły 12-kilometrowy odcinek linii kolejowej, m.in. budowę drugiego toru między Krakowem Mydlnikami a Krakowem Balicami, wydłużenie połączenia o 0,5 km do terminalu lotniska oraz elektryfikację linii. Wybudowane zostały 3 nowe przystanki: Kraków Młynówka, Kraków Zakliki, Kraków Olszanica, wszystkie są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz wyposażone w wiaty, ławki, oświetlenie i system informacji pasażerskiej. Dodatkowo zmodernizowany został przystanek Kraków Łobzów.

Dzięki elektryfikacji linii na trasę zamiast spalinowych wyjadą ekologiczne pociągi. Będą kursować z prędkością 80 km/h dzięki czemu przejazd z centrum miasta do Balic zajmie około 20 minut. Powstanie również możliwość zwiększenia częstotliwości kursowania składów w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Zmodernizowane połączenie będzie alternatywą dla komunikacji miejskiej i wpłynie na atrakcyjność regionu. Inwestycja zakończy się we wrześniu tego roku.

Umowę w formule „zaprojektuj i buduj” PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 26 września 2013 r. z firmą Astaldi S.p.a. Czas realizacji przewidywał zakończenie prac do 15 lipca br. Wartość kontraktu z wykonawcą to blisko 200 mln zł.

Najnowsze artykuły